آیا AMD بازار کامپیوترهای شخصی را به اینتل خواهد باخت

اقتصاد ۱۰۰ - اینتل در بازار عمومی کامپیوتر شخصی در مقایسه با AMD عملکرد بهتری داشته و توانسته با به دست آوردن سهم بیشتری از بازار در مقایسه با AMD برتری نسبی را به دست بیاورد.

آیا AMD بازار کامپیوترهای شخصی را به اینتل خواهد باخت

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،در حالی که پردازنده‌های Ryzen AMD به دلیل رقابتی بودن از نظر عملکرد و ارزش، چندین سال بر اینتل تسلط داشته‌اند، اما حالا به نظر می‌رسد جدیدترین گزینه‌ها برعکس آن چیزی هستند که این شرکت در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود. از سوی دیگر گفته می‌شود که اینتل پردازنده‌های نسل دوازدهم و سیزدهم خود را در موقعیت رقابتی‌تری قرار داده است که منجر به کاهش سهم بازار کامپیوتر شخصی از محصولات AMD می‌شود.

بازار کامپیوتر شخصی AMD اینتل

در حال حاضر AMD حدود 30 درصد از سهم بازار کلی پردازنده‌های x86 را در دست دارد که یک شاهکار بزرگ برای این شرکت به حساب می‌آید، اما با این حال AMD خودش بیشتر به سمت پردزانده‌های سرور EPYC تمرکز کرده است که ممکن است باعث شود Ryzen از نظر سهم کلی بازار دچار افت شود.

AMD به تازگی زمان عرضه پردازنده‌های Ryzen 7040 Phoenix خود را برای لپ‌تاپ‌ها یک ماه به تعویق انداخته است و بر روی عرضه تراشه‌های X3D خود در بازارهای پرمیوم تمرکز کرده است و Ryzen 7 7800X3D نیز یک ماه بعد عرضه می‌شود. خط تولید پردازنده‌های Dragon Range نیز بخش رده بالایی را هدف قرار می‌دهد و تنها گزینه‌های موجود در حال حاضر لپ‌تاپ‌های رده بالای Ryzen 9 7945HX هستند، در حالی که با وجود اعلام رسمی عرضه رسمی یک هفته پیش توسط شرکت، لپ‌تاپ‌های رده بالای Ryzen 9 7945HX هنوز در بازار وجود ندارند.

رولاند در رابطه با اینتل INTC (سهام توکن شده شرکت اینتل) گفت که به نظر می‌رسد AMD دیگر سهمی در فضای رایانه شخصی به دست نخواهد آورد، شرکت {اینتل} تحت رهبری پت گلسینگر نقشه راه محصول بهتری را ارائه کرده است و بر روی آن اجرا شده است …، رونق کار از خانه در طول همه‌گیری و اصلاح موجودی، متعاقب آن “روش خود را طی کرده است.”

تمام صنعت سرگرمی و بازی فقط برای اینتل (INTC) نیست، از آنجایی که کسب و کار مرکز داده این شرکت به عنوان یک “ریسک کوتاه مدت” در نظر گرفته می‌شود و به بررسی چک در آسیا اشاره می کند، اما به نظر می‌رسد تجارت رایانه های شخصی شروع به تثبیت کرده است، که باید به پیشرفت {آنها} شرکت کمک کند.

اگر به پلتفرم AM5 AMD نگاه کنید، این شرکت هیچ محصولی زیر محدوده قیمت 250 دلاری ندارد، در حالی که اینتل چندین محصول را در این محدوده ارائه کرده است و هزینه استفاده از پلت فرم آنها نیز بسیار جذاب تر است. در همین حال، پلتفرم AM4 AMD از نظر فروش همچنان برتر است و Ryzen 7 5800X3D با وجود عرضه تراشه‌های جدیدتر X3D و ارائه چندین مشوق، به همراه کلی تبلیغات و تخفیف‌های مختلف از طریق خرده‌فروشان برای جذاب کردن پلتفرم AM5، برای کاربران به گزینه اول تبدیل نشده است.

با این حال، هنوز همه چیز برای اینتل عالی نیست. Sapphire Rapids-SP اخیر Chipzilla با رقابت بی‌رحمانه‌ای در برابر پردازنده‌های AMD EPYC Genoa، Bergamo و Genoa-X روبرو خواهد شد، که همگی امسال عرضه خواهند شد.

بازار کامپیوتر شخصی AMD اینتل

با این وجود، اینتل اعلام کرده است که با بیش از 450 برنده طراحی، بیش از 200 طرح در حال ارسال، بیش از 50 OxM اصلی ارسال شده و 10 CSP برتر جهانی که در حال حاضر و در طول سال 2023 به کار گرفته شده‌اند، از مشتریان قدرتمندی برای محصولات سرور اصلی خود استفاده کرده است.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما