نکات بسیار مهمی که باید پیش از خرید گلکسی A04s سامسونگ بدانید

اقتصاد ۱۰۰ - جدا از قیمت و مشخصات فنی، جزئیات و نکات زیادی در رابطه با گلکسی A04s سامسونگ وجود دارد که می‌تواند روی تصمیم شما برای خرید یا عدم خرید تاثیر بگذارد. آیا Galaxy A04s انتخاب خوبی برای شما است؟

نکات بسیار مهمی که باید پیش از خرید گلکسی A04s سامسونگ بدانید

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، اگر به‌دنبال خرید یک گوشی اقتصادی از برند سامسونگ هستید، قطعا چشمتان به گلکسی A04s برخورده است. همچنین با توجه به علاقه روزافزون افراد میان‌سال یا مسن به گوشی‌های هوشمند، گزینه‌هایی با قیمت مناسب همچون Galaxy A04s می‌توانند کارساز باشند. این گوشی در بازار ایران در دو نسخه با حافظه ۳۲ و ۶۴ گیگ عرضه شده است که قیمت آنها بین ۵ تا ۵/۷۰۰ میلیون تومان است.

آیا با این قیمت گلکسی A04s ارزش خرید دارد؟ مشکل خاصی بعدها آزاردهنده نخواهد شد؟

هر آنچه باید پیش از خرید گلکسی A04s بدانید

خرید گلکسی A04s

ابتدا با مشخصات فنی این گوشی شروع می‌کنیم.

مشخصات فنی Galaxy A04s

گوشی Samsung Galaxy A04s
ابعاد و وزن ۱۶۴.۷ در ۷۶.۷ در ۹.۱ میلی‌متر، ۱۹۵ گرم، بدنه جلویی از شیشه، بدنه پشتی و فریم از پلاستیک
صفحه نمایش نمایشگر ۶.۵۰ اینجی PLS LCD، رفرش‌ریت ۹۰ هرتز، رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، تراکم ۲۷۰ پیکسل در اینچ
پردازنده تراشه ۸ نانومتری اگزینوس 850، هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Mali-G52
حافظه ۳ گیگ رم در کنار ۳۲ گیگ حافظه ذخیره‌سازی، ۴ گیگ رم در کنار ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌‌سازی، پشتیبانی از کارت حافظه
نرم افزار اندروید 12، OneUI Core 4.1
دوربین عقب
  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4
  • حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلو دوربین 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ ۱۵ وات
سایر حسگر اثر انگشت در بدنه کناری، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
 

محتویات جعبه

خرید گلکسی A04s

درون جعبه خبری از شارژر یا قاب محافظ نیست و فقط با خود گوشی، دفترچه راهنما، پین سیم‌کارت و یک کابل USB-C به USB-C مواجه خواهید شد. نبود شارژر قطعا برای افرادی که به‌دنبال خرید گلکسی A04s با بودجه محدود هستند، آزاردهنده خواهد بود.

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A04s

خرید گلکسی A04s

سامسونگ گوشی اقتصادی خود را به‌صورت یکپارچه طراحی کرده است که حس خوبی را به‌ کاربر منتقل می‌کند. لبه‌های گرد باعث می‌شوند که گوشی به‌خوبی در دست بنشیند و جنس بدنه پشتی نیز مانع از سر خوردن آن می‌شود. هرچند که بدنه پشتی به‌شدت مستعد جذب اثر انگشت و چربی است و به‌راحتی پذیرای خط‌و‌خش خواهد بود.

وزن گوشی برای دستگاهی پلاستیکی با نمایشگر ۶.۵ اینچی کمی زیاد است؛ اما آنقدری نیست که شما را اذیت کند.

صفحه‌نمایش

خرید گلکسی A04s

در این بازه قیمتی اکثرا شاهد رزولوشن 1080p و بالاتر در کنار رفرش‌ریت ۶۰ هرتز هستیم؛ اما سامسونگ تصمیم گرفته متفاوت ظاهر شود و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل را در کنار رفرش‌ریت ۹۰ هرتز ارائه داده است. دقت رنگ‌ها در نمایشگر چندان بد نیست و می‌توان آن را همرده دیگر گوشی‌های اقتصادی دانست. حداکثر روشنایی نیز به ۳۹۳ نیت می‌رسد که زیر نور آفتاب کمی مشکل‌ساز خواهد شد.

اشتباه سامسونگ استفاده از حسگر مجاورت و نور محیطی مجازی بوده است. حسگرهای مجازی دقت خوبی ندارند و یا اغلب در هنگام تماس صفحه خاموش نمی‌شود یا با تغییر نور محیط صفحه‌نمایش با تاخیر زیادی واکنش نشان می‌دهد (از نظر میزان روشنایی). این نکته ممکن است برخی از افراد حساس را نسبت به خرید گلکسی A04s مردد کند.

عمر باتری و سرعت شارژ گلکسی A04s سامسونگ

با یک بار شارژ می‌توانید با ۱۶ ساعت (وای‌فای) وبگردی کنید و یا به‌مدت ۱۵ ساعت و ۳۹ دقیقه به‌‌صورت آفلاین به‌تماشای سریال مورد علاقه خود بنشینید. گلکسی A04s از شارژ ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند که یعنی پس از نیم ساعت حدود ۲۸ درصد از ظرفیت باتری پر خواهد شد و برای شارژ کامل نیز باید ۲ ساعت و ۱۴ دقیقه صبر کنید. در واقع از این نظر تفاوتی با گلکسی A13 ندارد.

عملکرد و قدرت پردازشی

تنظیمات گوشی سامسونگ

سامسونگ در Galaxy A04s از رابط کاربری One UI Core استفاده کرده است که نسبت به نسخه عادی کمی سبک‌تر است. هرچند که قدرت پایین پردازنده حتی با این رابط کاربری نیز خود را نشان می‌دهد. کافی است کمی تعداد برنامه‌های نصب شده روی گوشی را بالا ببرید تا گهگاه با لگ و تاخیر مواجه شوید.

اگزینوس 850 برای سال ۲۰۲۰ است و حتی در این بازه قیمتی کافی نیست. بنابراین اگر به‌دنبال بازی کردن با گوشی یا نصب برنامه‌های زیاد هستید، به‌هیچ وجه سراغ خرید گلکسی A04s نروید.

کیفیت دوربین اصلی گلکسی A04s

خرید گلکسی A04s

اگر نور خوب باشد، دوربین اصلی گلکسی A04s می‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. وضوح و میزان جزئیات تحسین‌برانگیز هستند و رنگ‌ها طبیعی به‌نظر می‌رسند. همچنین نویزی در تصویر مشاهده نخواهید کرد. هرچند که در نور کم باید انتظارات خود را حسابی پایین بیاورید. مخصوصا که خبری از حالت شب در این گوشی نیست.

به‌خاطر محدودیت‌های پردازنده حالت عکاسی ۵۰ مگاپیکسلی کیفیت چندانی ندارد و بهتر است روی آن حساب نکنید.

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی صرفا یک ترفند تبلیغاتی است و نمی‌تواند جزئیات زیادی را ثبت کند. همچنین به‌خاطر کوچک بودن حسگر باید بهترین شرایط نوری را برای گرفتن یک عکس قابل قبول فراهم کنید. حتی در آن موقع نیز کیفیت عکس‌ها بسیار پایین هستند.

دوربین سلفی

قطعا در هنگام خرید گلکسی A04s نباید انتظارات زیادی از دوربین سلفی داشته باشید. هرچند که اگر در نور مناسب باشید، تصاویر در مقایسه با سایر گوشی‌های اقتصادی شاداب، واضح و با جزئیات مناسب خواهند بود. همچنین رنگ پوست صورت نیز طبیعی به‌نظر می‌رسد.

نظر کاربران پس از خرید گلکسی A04s

  • برخی از افراد کیفیت بدنه را نامناسب ارزیابی می‌کنند.
  • تعدادی از افراد به مشکل هنگ‌ کردن‌های کوتاه در هنگام انجام امور عادی اشاره کرده‌اند.
  • به‌نظر تعدادی از کاربران نور صفحه‌نمایش برای استفاده در محیط بیرون کم است.

جمع‌بندی

دوربین گوشی سامسونگ

گلکسی A04s یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ است و طبیعتا نباید انتظار زیادی از آن داشت. اگرچه این گوشی عمر باتری و دوربین خوبی دارد، اما با توجه به مشکلاتی که در طول متن به آن اشاره کردیم،‌ بیشتر برای یک فرد میان‌سال مناسب است. به‌همین خاطر توصیه می‌کنیم اندکی بیشتر هزینه کرده و دستگاهی با تجربه کاربری بهتر (مثلا گلکسی A23) را تهیه کنید.

البته در این میان فریب مدل‌های ارزان‌قیمتی که به تراشه‌های یونیساک مجهز هستند را نخورید؛ زیرا تاکنون عملکرد چندان خوبی از خود نشان نداده‌اند. در پایان اگر به‌ هر دلیلی مصر به خرید گلکسی A04s هستید، حتما مدل ۶۴ گیگ آن را تهیه کنید.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما