مک بوک ایر ۱۵ اینچی با ویژگی‌های جدید از راه خواهد رسید

اقتصاد ۱۰۰ -لپتاپ سری ایر اپل به احتمال زیاد ماه آوریل سال جاری رونمایی خواهد شد.

مک بوک ایر ۱۵ اینچی با ویژگی‌های جدید از راه خواهد رسید

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازجی اس ام ،چندی پیش افشاگر و فعال برجسته حوزه نمایشگر به نام راس یانگ در گزارشی ادعا کرد که نسل جدید مک بوک ایر با نمایشگر بزرگ‌تر ۱۵ اینچی در ماه آوریل سال ۲۰۲۳ میلادی رونمایی و عرضه خواهد شد. از نظر مشخصات فنی، انتظار می‌رود این لپتاپ از تراشه M2 بهره ببرد که قابلیت‌های تازه‌ای مانند بلوتوث نسخه ۵٫۳ و وای‌فای 6E را برای آن به ارمغان می‌آورد. در این راستا، گزارشی جدید به بررسی قابلیت‌های مک بوک ایر ۱۵ اینچی پرداخته است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. 

طبق گزارش راس یانگ، مک بوک ایر جدید به نمایشگر ۱۵٫۵ اینچی مجهز خواهد بود که بزرگ‌ترین نمایشگر به کار رفته در سری مک بوک ایر محسوب می‌شود. نسل فعلی مک بوک ایر از نمایشگر ۱۳٫۶ اینچی بهره می‌برد در حالی که اپل چند سال پیش نسخه ۱۱ اینچی این لپتاپ را نیز روانه بازار کرد. به علاوه، شایعه شده است که غول فناوری آمریکایی در نظر دارد مک بوک ایر ۱۳ اینچی با نمایشگر اولد و تراشه M2 را عرضه کند ولی نسخه ۱۵ اینچی همچنان به نمایشگر LCD مجهز خواهد بود. 

به مانند نسخه ۱۳ اینچی، مدل ۱۵ اینچی مک بوک ایر نیز از تراشه M2 بهره خواهد برد. طبق ادعای اپل، پردازنده مرکزی و گرافیکی این تراشه به نسبت نسل قبلی به ترتیب در حدود ۱۸ درصد و ۳۶ درصد بهبود عملکرد داشته است. همچنین پردازنده هوش مصنوعی تراشه M2 نیز در مقایسه با نمونه مشابه تراشه M1 در حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته است. سال گذشته، افشاگر و تحلیلگر برجسته محصولات اپل یعنی مینگ چی کو اعلام کرده بود یک نسخه ۱۵ اینچی مک بوک با دو کانفیگ تراشه M2 و M2 پرو در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. البته این افشاگر گفته بود که این لپتاپ احتمالا از سری ایر نخواهد بود.

با نمایشگر بزرگ ۱۵ اینچی، مک بوک ایر بدنه بزرگ‌تری خواهد داشت و شاسی بزرگ‌تر به اپل این امکان را می‌دهد تا باتری حجیم‌تری را در لپتاپ خود قرار دهد. در این راستا، عمر و دوام باتری مک بوک ایر جدید نیز به طرز چشمگیری افزایش خواهد داشت. اپل اذعان داشته است که عمر باتری مک بوک ایر ۱۳ اینچی با تراشه M2 با هر بار شارژ در حدود ۱۸ ساعت است. با توجه با این موضوع، انتظار می‌رود عمر باتری نسخه ۱۵ اینچی این لپتاپ برابر با ۲۰ ساعت باشد. 

در حالی که تراشه M2 به کار رفته در مک بوک ایر ۱۳ اینچی به وای‌فای ۶ محدود شده است، احتمال دارد مدل ۱۵ اینچی مک بوک ایر به نسخه پیشرفته‌تر وای‌فای 6E مجهز شود. اپل ماه گذشته نیز مک مینی خود را با تراشه M2 و وای‌فای 6E بروز کرد. وای‌فای ۶ در باندهای ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز فعالیت می‌کند در حالی که وای‌فای 6E از باند بالای ۶ گیگاهرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. به لطف این فناوری جدید، وای‌فای 6E سرعت بیشتر، تاخیر پایین‌تر و تداخلات کمتر سیگنال را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. دیگر محصولات اپل مانند آیپد پرو، نسخه‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو و مک مینی نیز به وای‌فای 6E مجهز هستند. 

 

اپل قابلیت بلوتوث نسخه ۵٫۳ را در جدیدترین دستگاه‌های خود اضافه کرده است و در نتیجه، انتظار می‌رود مک بوک ایر ۱۵ اینچی با بلوتوث ۵٫۳ عرضه شود. این نسخه از بلوتوث مزایایی مانند اتصال پایدارتر و مصرف بهینه انرژی را با خود به همراه دارد. به علاوه، مک بوک ایر به لطف بلوتوث نسخه ۵٫۳ احتمالا از ویژگی LE Audio نیز پشتیبانی خواهد کرد که صدایی باکیفیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما