یافتن قابلیت تصحیح خطا کامپیوتر های کوانتومی توسط محققین گوگل

اقتصاد ۱۰۰ -محققین کامپیوترهای کوانتومی گوگل، سال‌هاست که در حال پژوهش در این زمینه هستند .

یافتن قابلیت تصحیح خطا کامپیوتر های کوانتومی توسط محققین گوگل

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،همانطور که ساندار پیچای مدیرعامل گوگل نیز تاکید کرده، کیوبیت‌ها آنقدر حساس هستند که حتی مقدار ناچیزی نور سرگردان نیز می‌تواند منجر به خطای محاسباتی آن‌ها بشود و این مشکل با بزرگ‌تر شدن اندازه کامپیوترهای کوانتومی، بدتر نیز می‌شود.

با توجه به اینکه بهترین الگوریتم‌های کوانتومی امروزی به نرخ خطای بسیار کمتری نسبت به کامپیوترهای رایج کنونی نیاز دارند، این در نهایت مشکلی است که باید قبل از رایج شدن کامپیوترهای کوانتومی برطرف شود. این همان راهکاری است که محققان با ویژگی تصحیح خطای کوانتومی به دنبال برطرف کردن آن هستند.

پیچای مدیرعامل گوگل خاطرنشان می‌کند که تصحیح خطای کوانتومی اطلاعات را در چندین کیوبیت فیزیکی رمزگذاری می‌کند تا یک کیوبیت منطقی ایجاد کند، و اعتقاد بر این است که این تکنیک تنها راه برای ایجاد یک کامپیوتر کوانتومی در مقیاس بزرگ با نرخ خطا پایین است که در نهایت استفاده از این کامپیوترها را ممکن سازد. گوگل در آزمایش‌ها در همین رابطه یک کیوبیت منطقی متشکل از 49 کیوبیت فیزیکی ایجاد کرده و این طراحی توانسته از ساختاری متشکل از 17 کیوبیت بهتر عمل کند.

تصحیح خطا کوانتومی گوگل

این آزمایش به تیم محققان ثابت کرد که قابلیت تصحیح خطای کوانتومی نه تنها بر روی کاغذ بلکه از لحاظ عملی نیز قابل انجام است. گوگل بر این باور است که کامپیوترهای کوانتومی روزی قادر به حل مشکلات بزرگی هستند که فراتر از توان کامپیوترهای رایج امروزی است و برخی از این راهکارها را می‌توان در یافتن شیوه‌های درمانی جدید و حتی باتری‌های با طراحی بهتر و ایجاد کودهای کشاورزی بهبود یافته با طراحی بهتر را نام برد.

تصحیح خطا کوانتومی گوگل

کمک واقعی کامپیوترهای کوانتومی به بشریت زمانی اتفاق می‌افتد که این تکنولوژی پیشرفته بتواند در کنار کامپیوترهای رایج و کلاسیک امروزی به کار بپردازد. با این حال، استفاده از کامپیوترهای کوانتومی احتمالا قرار است در میان مدت و شاید دهه‌های آینده امکان پذیر شود و مدیرعامل گوگل نیز در همین راستا اذعان کرده که مشکلاتی مانند دما، طراحی و مواد استفاده شده در کیوبیت‌ها باید بهبود یابد.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما