در حدود ۸۰ میلیون از مشتریان هواوی به دیگر برندهای حاضر در بازار مهاجرت کردهاند
اقتصاد ۱۰۰ - ۸۰ میلیون نفر از کاربران سابق برند چینی هواوی از گوشیهای برندهایی مانند شیائومی، اپل و آنر استغاده میکنند.
به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از جی اس ام ،هواوی چند سال پیش و به دلیل اتهام جاسوسی توسط دولت ایالات متحده مورد تحریمهای مختلف قرار گرفت و به همین دلیل، بخش گوشیهای هوشمند این برند چینی تقریبا فلج شد و درآمدهای فروش گوشیهای هوشمند هواوی با کاهش شدیدی مواجه شد. در این راستا، برندهای مختلف از این فرصت نهایت استفاده را بردند و با توجه به تحریمهای شدید هواوی مشتریان این شرکت را به خود جذب کردند. حالا اما رییس گروه شیائومی در طی گزارشی جدید اعلام کرد که کدام یک از برندهای حاضر در بازار موفق به جذب کاربران هواوی شدهاند.
طبق آنچه رییس گروه شیائومی یعنی آقای لو ویبینگ اذعان داشته است، برند هواوی در حدود ۸۰ میلیون نفر از کاربران خود را به دلیل تحریمهای ایالات متحده از دست داده است. همانطور که میدانیم، تحریمهای ایالات متحده باعث شد تا ارتباط و همکاری بین هواوی و شرکت تراشهسازی TSMC به طور کامل قطع شود. شرکت TSMC وظیفه ساخت و توسعه تراشههای اختصاصی هواوی موسوم به کایرین را برعهده داشت. به علاوه، هواوی حق دسترسی خود به فناوریهایی که در آمریکای شمالی توسعه داده شدهاند را نیز از دست داد. در این راستا، بخش گوشیهای هوشمند هواوی عملا از کار افتاد و درآمدهای این بخش با سقوطی آزاد به کمترین حد خود رسید.
شایان ذکر است که هواوی قبلا دومین تولیدکننده بزرگ گوشیهای هوشمند در جهان بوده است ولی حالا به دلیل تحریمهای شدید ایالات متحده منزوی شده است و سهم خود از بازار را از دست داده است. رییس گروه شیائومی با ذکر جزئیات دقیقتر اعلام کرد که از ۸۰ میلیون کاربری که از هواوی به برندهای دیگر مهاجرت کردهاند حدود ۵۰ میلیون نفر از آنها از گوشیهای برند شیائومی بهره میبرند. از آن سو، ۲۰ میلیون نفر از کاربران نیز به محصولات غول فناوری آمریکایی یعنی آیفون روی آوردهاند. باقی کاربران نیز که در حدود ۱۰ میلیون نفر تخمین شده است گوشیهای برند آنر را خریداری کردهاند.
در نهایت باید اشاره کرد که این آمارها نشان میدهد هواوی قبلا عملکرد موفقی در بازار چین داشته است و حالا با منزوی شدن این برند حفرهای در بازار به وجود آمده است که دیگر برندها سعی دارند آن را پر کنند. در واقع، دیگر برندهای حاضر در بازار سهم شرکت هواوی را از آن خود کردهاند و رشد نسبتا خوبی را در سالهای گذشته تجربه کردهاند. البته شرایط کلی حال حاضر بازار گوشیهای هوشمند به دلیل تورم جهانی و مشکلات زنجیره تامین قطعات نامساعد است و برندهای مختلف در حال دست و پنجه نرم کردن با چالشهای متفاوت هستند.
انتهای پیام
ارسال نظر