توافق ساترا و دادستانی: هیچ سریالی نباید بدون مجوز از پلتفرم‌ها پخش شود

اقتصاد ۱۰۰ - در پی توافق جدید ساترا با دادستانی کل کشور، از این به بعد هیچ آثار نمایشی نباید بدون مجوز توسط پلتفرم‌ها منتشر شود.

توافق ساترا و دادستانی: هیچ سریالی نباید بدون مجوز از پلتفرم‌ها پخش شود

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزار مگ،  

دکتر محمدصادق افراسیابی، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا از برگزاری جلسه‌ای با دادستان کل کشور برای انتظام‌بخشی به اکوسیستم شبکه نمایش خانگی خبر داد. به نظر افراسیابی، تمام اعضای این جلسه بدین توافق رسیدند که هیچ اثری نمایشی نباید بدون مجوز از ساترا در پلتفرم‌ها منتشر شود.

یکی از روزنامه‌های داخلی ایران، گزارشی پیرامون توافق جدید ساترا با دادستانی کل کشور برای نظارت اصولی روی محیط‌کاری شبکه نمایش خانگی منتشر کرده است. اعضای ساترا و مشاوره دادستان کل کشور برای رسیدگی به چنین مسئله‌ای، جلسه‌ای برگزار خواهند کرد. معاون کاربران و تنظیم‌نگری اجتماعی ساترا پیرامون این مسئله گفت:

طبق جلسه‌ای که روز چهارشنبه، مورخ 28 دی‌ماه سال جاری با حضور مدیران سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستانی کل کشور، نماینده معاونت فضای مجازی دادستانی و مشاور دادستان کل کشور برگزار شد، بنا شد مشاور دادستان کل کشور، علاوه بر شرکت در جلسات شورای صدور مجوز انتشار ساترا، از نزدیک در روند تصمیم‌گیری پیرامون صدور مجوزها قرار گیرد و نکات مدنظر را مطرح کند.

توافق ساترا و دادستانی؛ دیدگاه افراسیابی برای آشکارسازی صلاحیت ساترا برای نظارت بر شبکه نمایش خانگی

افراسیابی در ادامه اعلام کرد که در جلسه مذکور، سعی شده است تا روند مطلوب‌تری برای بررسی اعتراضات احتمالی پلتفرم‌ها تعیین شود. درخواست فیلترینگ باعث شده است تا دوباره صلاحیت ساترا برای نظارت بر روی صوت و تصویر فراگیر مورد تشکیک قرار گیرد. بسیاری از کارشناسان داخلی باور دارند در قانون، هیچ جایگاه واحدی برای ساترا ترسیم نشده است؛ اما افراسیابی دیدگاه دیگری دارد:

شاید در گذشته به خاطر عدم تبیین مطلوب، برخی ابهامات در خصوص پشتوانه حقوقی سازمان تنظیم مقررات صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی برای برخی افراد وجود داشت. اما امسال، مجموع قوانین و مقرراتی که به موجب آن ساترا صلاحیت لازم را برای صدور مجوز پلتفرم‌ها، تولید و انتشار سریال‌های نمایش خانگی دارد، توسط معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری اعلام شد که اقدامی مناسب و بجا بود.

به گفته وی، همچنین در نگاشت نهادی سند معماری کلان شبکه ملی اطلاعات که به تصویب کمیسیون عالی ارتقای محتوای شورای عالی فضای مجازی رسیده و از سوی مرکز ملی فضای مجازی اطلاع داده شده است، تکالیف برجسته‌ای برای سازمان صداوسیما در نظر گرفته شده که شامل مواردی وابسته به نمایش خانگی و سامانه‌های نمایش ویدئوی درخواستی است.

توافق ساترا و دادستانی

معاونت ساترا در پایان بیان کرد 337 پلتفرم در حال حاضر از سازمان ساترا مجوز دارند که 147 پلتفرم دارای مجوز انتشار محتوای نمایشی نیز هستند. همچنین صرفاً در شش ماه اخیر، 40 مجموعه نمایشی مجوز ساخت را مشروط به انجام مراحل استعلام عوامل دریافت کرده‌اند.

 

انتهای پیام

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما