کاهش فروش کامپیوترهای شخصی در سه‌ماهه آخر 2022

براساس نتایج اولیه IDC که روز سه‌شنبه منتشر شد، فروش کامپیوترهای شخصی در سه ماهه چهارم سال 2022 کمتر از انتظارات تحلیلگران بود.

کاهش فروش کامپیوترهای شخصی در سه‌ماهه آخر 2022

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازسخت افزارمگ ،این کاهش 28 درصدی در سه ماهه چهارم به‌دنبال کاهش 15 درصدی میزان فروش کامپیوترهای شخصی در سه‌ ماهه‌ سوم 2022 اتفاق افتاد. به‌طور کلی سال گذشته شاهد افت 15.6 درصدی در فروش کامپیوترهای شخصی بودیم.

IDC توضیح داد که جای تعجب نیست که فروش در بازار کامپیوترهای شخصی مانند دوره همه‌گیری کرونا رونق ندارد. البته این شرکت اشاره کرد که علیرغم کاهش‌های اخیر، فروش کامپیوترهای شخصی در کل سال همچنان بیشتر از قبل از همه‌گیری بوده است.

کاهش فروش کامپیوترهای شخصی در سه‌ماهه آخر 2022

رایان ریث، نایب رئیس گروه IDC، در بیانیه‌ای گفت:

کاهش فروش کامپیوترهای شخصی برای دومین سه‌ماهه‌ی متوالی در سال 2022، تصویری تاریک و ناامیدکننده از این بازار ترسیم می‌کند. این درحالی اتفاق می‌افتد که در سال 2021 به دلایلی خاص شاهد افزایش قابل‌توجهی و تکرارنشدنی در میزان فروش کامپیوترهای شخصی بودیم. بنابراین مقایسه‌ فروش این دو سال چندان درست نیست.

اما این شرکت تحقیقاتی نسبت به آینده بازار کامپیوترهای شخصی ابراز خوش بینی کرد و گفت: بازار پتانسیل بهبود در سال 2024 را دارد. علاوه‌براین، طی سال 2023 فرصت‌هایی در این بازار وجود خواهد داشت.

لنوو با فروش 15.5 میلیون دستگاه در سه‌ماهه آخر 2022 23 درصد سهم بازار را اختیار دارد. این شرکت همچنان تاج و تخت خود را به عنوان برترین شرکت‌‌های فروشنده‌ کامپیوتر در بازار حفظ کرد. با این حال، میزان فروش این شرکت آن بیش از 28 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش یافته‌است. فروش کامپیوترهای شخصی HP و دل نیز در سه‌ماهه آخر سال گذشته نسبت به سال 2021 به‌ترتیب حدود 29 و 37 درصد کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد که اپل تنها برند سازنده‌ی کامیپوترهای شخصی بود که فروش آن در سه‌ماهه‌ پایانی سال گذشته کاهش چندانی را تجربه نکرد. سازنده‌ مک با فروش 7.5 میلیون کامپیوتر در این دوره زمانی، جایگاه چهارم فهرست را به‌خود اختصاص داد. میزان فروش این شرکت نسبت به بازه‌ زمانی مشابه سال 2021 فقط حدود 2.1 درصد کاهش یافته‌است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما