افزایش ناگهانی خرابی کارت گرافیک های Radeon RX 6800/6900

صفحه یوتیوب KrisFix متعلق به یک مرکز حرفه‌ای تعمیرات کارت گرافیک در کشور آلمان است.

افزایش ناگهانی خرابی کارت گرافیک های Radeon RX 6800/6900

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازسخت افزارمگ ،اینطور که KrisFix اعلام کرده، به تازگی 60 دستگاه کارت گرافیک از سری‌های Radeon RX 6800/6900 به این مرکز تعمیراتی تحویل داده شده‌اند که از این بین، 48 دستگاه کارت گرافیک ایراد مشابهی داشته‌اند؛ ایرادی که قابل تعمیر نیست و این کارت گرافیک‌ها را غیرقابل استفاده کرده است.

هر 48 کارت گرافیک مورد بحث ما در سه هفته اخیر به فروشگاه KrisFix ارجاع داده‌ شده‌اند. KrisFix طی یک پرسشنامه با صاحبان این کارت‌ها گفت‌وگو کرده و اینطور که به نظر می‌رسد، صاحبان کارت‌ها در هفته‌های اخیر به جز به‌روزرسانی درایور هیچ کار خاص و متفاوتی با کارت‌های خود انجام نداده‌اند.

اینطور که به نظر می‌رسد، بروز کردن یا نکردن این مشکل به نوع کاری که با کارت انجام می‌شود (گیمینگ یا پخش محتوای عادی) یا میزان فشاری که به کارت می‌آید هیچ ارتباطی ندارد. اشتراک هر 48 دستگاه کارت آسیب دیده نسخه درایور نصب شده روی آن‌هاست که آخرین درایور موجود برای کارت گرافیک‌های Radeon RX 6000 بوده و اوایل ماه دسامبر منتشر شده است. از آن زمان، شرکت AMD فقط به عرضه درایور برای کارت گرافیک‌های RX 7900 پرداخته و آپدیت جدید درایور AMD برای بقیه کارت‌های این شرکت قرار است در همین ماه در دسترس قرار بگیرد.

KrisFix پس از باز کردن کارت‌ها و انجام تست‌های مربوطه متوجه شده که در هر 48 دستگاه کارت گرافیک مورد بحث ما، بین چیپ‌ها و کنترلر حافظه و زمین، اتصال کوتاه برقرار است. این مشکل به معنی آسیب دیدن دائمی GPU کارت‌ها است و قابل برطرف کردن توسط مراکز تعمیراتی نیست، چراکه نمی‌توان پردازشگرهای گرافیکی را به صورت قطعه یدکی از AMD خریداری کرد.

این مشکل یک مشکل عجیب بوده و KrisFix در ادامه بررسی‌های خود، تصاویر زیر را روی صفحه FaceBook خود منتشر کرده است. همان‌طور که از این تصاویر مشخص است، بستر (die) پردازشگر گرافیکی هر 48 دستگاه کارت گرافیک مورد بحث ما به صورت آشکار دچار شکستگی شده است. این مسئله به طور کامل یک مشکل سخت افزاری بوده و هیچ ربطی به درایورهای AMD ندارد. اگر این مشکل مربوط به درایور بود، درست پس از انتشار درایور جدید باید تعداد بسیار بیشتری از کاربران در سراسر دنیا با این مشکل درگیر می‌شدند.

مشخصاً شرکت AMD روزهای خوبی را نمی‌گذراند. فروش پردازنده‌های Ryzen 7000 AM5 آن‌طور که تیم قرمز انتظار داشت خوب پیش نرفت و همچنان تمایل اکثر کاربران به پردازنده‌های نسل دوازدهم و سیزدهم اینتل و حتی پردازنده‌های قدیمی‌تر Ryzen 5000 بیشتر است. مشکل پیش آمده برای محفظه بخار خنک کننده کارت گرافیک‌های Radeon RX 7900 مرجع را هم در نظر داشته باشید و حال، به نظر می‌رسد که این شرکت درگیر یک ماجرای جدید با کارت گرافیک‌های قدیمی‌ترِ Radeon RX 6800/6900 شده باشد. باید صبر کنیم و ببینیم که شرکت AMD به این مشکل جدید چه واکنشی نشان می‌دهد و چه تصمیمی در خصوص آن می‌گیرد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما