مقایسه فنی وان پلاس ۱۱ با وان پلاس ۱۰ پرو

در فاصله کمی که از معرفی وان پلاس ۱۱ گذشته، در این مقاله این دستگاه را با پرچمدار قبلی این شرکت مقایسه خواهیم کرد.

مقایسه  فنی وان پلاس ۱۱ با وان پلاس ۱۰ پرو

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام ، پس از کش‌وقوس‌ها و شایعات و افشاگری‌های فراوان، اکنون وان پلاس ۱۱ به صورت رسمی از سوی این شرکت معرفی شده است. این گوشی اکنون در بازار چین به فروش رسیده و در نیمه اول فوریه (مصادف با اواسط بهمن) به بازار جهانی راه خواهد یافت. امسال، این خانواده تنها یک نسخه استاندارد را دارا بود و خبری از مدل پرو در این سری نبود. دقیقا برعکس با سال گذشته، به طوری که کاربران به وان پلاس ۱۰ پرو دست یافتند اما خبری از وان پلاس ۱۰ نبود.

با این حال، گویا امسال نسخه استاندارد جایگزین نسخه پرو شده و با مشخصات بسیار پیشرفته‌ای عرضه شده است. به همین دلیل است که رقیب پرچمدار قبلی همین شرکت به شمار می‌رود، حتی اگر پرو نباشد. در این مقاله تصمیم بر این گرفته شده تا پیش از عرضه جهانی وان پلاس ۱۱، مقایسه‌ای بین مشخصات و ویژگی‌های اصلی وان پلاس ۱۱ و وان پلاس ۱۰ پرو انجام داده و ببینیم وان پلاس چقدر پرچمدار خود را پیشرفت داده است.

وان پلاس ۱۱ با طراحی جدیدی در مقایسه با نسل قبل خود عرضه شده است. شاید در آن هیچ تغییری که چشم را جذب کند دیده نشود، اما تنها با یک نگاه می‌توان متوجه تغییر ماژول دوربین شد. در حال که وان پلاس ۱۰ پرو از ماژول دوربین مربعی برخوردار بود، اما وان پلاس ۱۱ از یک ماژول دایره‌ای بهره می‌برد. هر دو ماژول دوربین نیز در سمت چپ پنل پشتی این گوشی‌ها قرار گرفته‌اند. همچنین گزینه‌های رنگی این دو گوشی نیز ثابت است: سبز و سیاه. دو پرچمدار اخیر وان پلاس به نمایشگرهای خمیده با نسبت صفحه نمایش به بدنه مشابه و همچنین یک حفره در گوشه سمت چپ بالای نمایشگر برای قرارگیری دوربین سلفی مجهز هستند.

تفاوت پنل‌های وان پلاس ۱۱ و وان پلاس ۱۰ پرو بسیار ناچیز است. بنابراین می‌توان که در این دو گوشی تصویر یکسان را از سوی نمایشگر دریافت خواهید کرد و بهتر برای انتخاب میان دو دستگاه مورد نظر، تمرکز خود را روی نمایشگر نگذارید. در هر دو مورد، گوشی‌ها دارای نمایشگرهای ۶.۷ اینچی با پنل AMOLED بوده که با وضوح تصویر ۳۲۱۶ × ۱۴۴۰ پیکسلی و کیفیت تصویر Quad HD+، نرخ نوسازی متغیر از ۱ الی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهند. همچنین این نمایشگر‌ها از استاندارد Dolby Vision پیشتیبانی کرده، استاندارد HDR10+ را دارا بوده و حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیتی را ارائه می‌دهد. همچنین زیر این نمایشگر نیز، یک حسگر اثر انگشت اولترا سونیک تعبیه شده است. تنها تفاوتی که میان این دو پنل وجود داشته، برخوردار مدل جدید از فناوری LTPO 3.0 به جای LTPO 2.0 بوده که در وان پلاس ۱۰ پرو به کار رفت. این به آن معنا بوده که وان پلاس ۱۱ انرژی کمتری را مصرف خواهد کرد.

بار پردازشی وان پلاس ۱۱ همانند نسل قبل خود، بر دوش قوی‌ترین تراشه وقت کوالکام است. با این تفاوت که نسخه جدیدتر از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برد. این پردازنده که با حداکثر فرکانش ۳.۱۹ گیگاهرتز است، دارای یک هسته Cortex X3، دو هسته Cortex A715، دو هسته Cortex A710، سه هسته Cortex A510 و یک پردازنده گرافیکی Adreno 740 است. این تراشه جایگزین اسنپدراگون ۸ نسل یکی بوده که بار پردازشی وان پلاس ۱۰ پرو را بر عهده داشت و با حداکثر فرکانس ۳ گیگاهرتز کار می‌کرد. وان پلاس ۱۱ علاوه بر چیپست برتر، از رم برتر نیز برخوردار است و می‌تواند تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم را در اختیار کاربران خود قرار بدهد. همچنین این دستگاه به دارای فناوری UFS 4.0 در بخش فضای ذخیره‌سازی بوده و با سیستم عامل جدیدتری عرضه خواهد شد. اندروید ۱۳ که در جعبه این گوشی یافت می‌شود به این معنا بوده که وان پلاس ۱۱ از پشتیبانی نرم‌افزاری بیشتری در مقایسه با وان پلاس ۱۰ پرو دریافت خواهد کرد.

وان پلاس ۱۱ در مقایسه با نسل خود از تنظیمات دوربین بهبود یافته‌ای بهره می‌برد. این دستگاه دارای یک ماژول دوربین سه‌گانه هسلبلاد شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX890 با OIS، دوربین تله فوتو ۳۲ مگاپیکسلی با زوم اپیتکال ۲ برابری و دوربین اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی است. وان پلاس ۱۰ پرو نیز از دوربین اصلی کمی پایین‌تر ۴۸ مگاپیکسلی پایین‌تر است. اما دوربین اولتراواید این گوشی در مقایسه با نسل قبل خود از برتری برخوردار است، زیرا یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766 است. حتی دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی وان پلاس ۱۰ پرو است، در حالی که دوربین سلفی وان پلاس ۱۱ تنها ۱۶ مگاپیکسل است.

این دو گوشی با ظرفیت باتری یکسان عرضه شده و انرژی هر دو آن‌ها توسط باتری‌هایی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت عرضه خواهد شد. وان پلاس ۱۱ به لطف فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی سیمی سریع‌تر شارژ می‌شود، اما وان پلاس ۱۰ پرو تنها دستگاه دو سیم کارته است که از فناوری شارژ بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند.

قیمت وان پلاس ۱۱ از ۵۸۵ دلار/ ۵۵۰ یورو در چین شروع شده است، در حالی که وان پلاس ۱۰ پرو به قیمت ۵۰۹ دلار/ ۴۷۹ یورو به فروش می‌رسد.

در نهایت باید گفت با وجود رقابت تنگاتنگ وان پلاس ۱۱ و وان پلاس ۱۰ پرو، وان پلاس ۱۱ به لطف پردازنده و دوربین اصلی توانست برنده رقابت در زمینه مقایسه مشخصات شود. اما این به آن معنا نیست که وان پلاس ۱۰ پرو با وجود قیمت خوب، شارژ بی‌سیم و دوربین سلفی بهتر دستگاه خوبی به نظر نرسد.

منبع : جی اس ام
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما