سرویس تماس ماهواره‌ای اسنپدراگون Satellite برای گوشی‌های اندرویدی معرفی شد

فناوری اتصال ماهواره‌ای کوالکام در ابتدا برای گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو عرضه خواهد شد.

سرویس تماس ماهواره‌ای اسنپدراگون Satellite برای گوشی‌های اندرویدی معرفی شد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازجی اس ام ،اپل همراه با معرفی سری پرچمدار خود یعنی آیفون 14 از قابلیت اتصال ماهواره‌ای اضطراری رونمایی کرد که برای استفاده در مکان‌های دور و بدون سیگنال تلفن همراه (اینترنت همراه) کاربرد دارد. حالا اما نوبت به گوشی‌های اندرویدی رسیده است تا از این ویژگی پیشرفته و کارآمد بهره‌مند شوند. کوالکام امروز و در طی رویداد CES 2023 از قابلیتی به نام اسنپدراگون Satellite رونمایی کرد که یک سرویس پیام ماهواره‌ای دوطرفه به شمار می‌رود که برای گوشی پرمیوم نسل بعدی اندرویدی عرضه خواهد شد.

ویژگی تماس ماهواره‌ای جدید کوالکام با همکاری شرکت برجسته Iridium و به لطف 66 ماهواره‌ ارتفاع پایین میسر شده است. شایان ذکر است این شرکت ماهواره‌ای رقیب اصلی شرکت Globalstar که همکار برند اپل برای اتصال ماهواره‌ای است، محسوب می‌شود.

قابلیت اسنپدراگون Satellite از روش پیام‌رسانی دوطرفه برای برقراری تماس بهره می‌برد که برای استفاده در مواقع اضطراری، پیام‌های SMS و دیگر برنامه‌های پیام‌رسان کاربرد دارد. به علاوه، کوالکام به روشنی ادعا کرده است این قابلیت جدید تنها برای مواقع اضطراری نیست و کاربران قادرند در مناطقی که سیگنال تلفن همراه وجود ندارد نیز از آن برای ارتباط بهره ببرند.

ویژگی اسنپدراگون Satellite در ابتدا برای گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین کوالکام اذعان داشته است که این ویژگی برای گوشی‌های نسل بعدی اندرویدی و در نیمه دوم سال میلادی جاری عرضه خواهد شد. البته باید اشاره کرد که قابلیت اسنپدراگون Satellite در ابتدا تنها برای مناطق خاصی در دسترس قرار می‌گیرد و احتمالا سپس برای سایر کاربران در سطح جهان نیز عرضه خواهد شد.

در نهایت باید اشاره کرد که قابلیت تماس ماهواره‌ای کوالکام با دیگر دستگاه‌های هوشمند مانند لپتاپ‌ها، تبلت‌ها و خودروهای هوشمند نیز سازگار است و از طیف وسیعی از محصولات مختلف پشتیبانی می‌کند. به علاوه، تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند و توسعه‌دهندگان برنامه‌های تردپارتی نیز قادر خواهند بود تا به کمک قابلیت اسنپدراگون Satellite سرویس‌های مخصوصی را برای کاربران ارائه دهند. 

منبع : جی اس ام
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما