اپل تنها عرضه کننده دستگاه‌های مجهز به تراشه ۳ نانومتری

براساس گزارش دیجی تایمز، در حالی که اپل تولید تراشه‌های ۳ نانومتری را برای محصولات خود آغاز کرده، دو رقیب بزرگ این شرکت یعنی کوالکام و مدیاتک، همچنان بر سر دوراهی قرار دارند که آیا در سال ۲۰۲۳ پا به این عرصه بگذارند یا خیر.

اپل تنها عرضه کننده دستگاه‌های مجهز به تراشه ۳ نانومتری

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام ،اپل می‌تواند یکی از تنها سازندگان بزرگ دستگاه در سال ۲۰۲۳ باشد که از فن آوری جدیدتر و پیشرفته‌تر ۳ نانومتری استفاده می‌کند، زیرا کوالکام و مدیاتک نمی‌دانند که آیا این فرآیند ارزشش را دارد یا خیر!

بر اساس گزارش نشریه دیجی تایمز، کوالکام و مدیاتک دو تا از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه، هنوز اطمینان ندارند که آیا می‌خواهند راه اپل را ادامه دهند و تولید تراشه‌های ۳ نانومتری را در سال ۲۰۲۳ آغاز کنند. بنا بر گزارش‌ها سازندگان تراشه‌ها با توجه به «چشم‌انداز فروش نامشخص برای این محصول» در مورد گوشی‌های اندرویدی، هنوز تصمیمی نگرفته‌اند.

این منابع گفته‌اند که با این حال کوالکام و مدیاتک هنوز تصمیم روشنی در مورد پیوستن به کمپ ۳ نانومتری در سال جاری میلادی نگرفته‌اند، با وجود اینکه هردو امیدوارند با ارتقای فرآیند اپل برای SoCهای پرچم‌دار موبایل خود همراه باشند.

منابع مذکور همچنین تاکید کرده‌اند که چشم‌انداز نامشخص بازار برای گوشی‌های غیر اپل و هزینه تولید ۳ نانومتری که در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰۰ دلار آمریکا برای هر ویفر است، احتمالا هردو این شرکت‌ها را از راه اندازی SoCهای ۳ نانومتری تا اواخر سال باز می‌دارد.

این گزارش خاطر نشان می‌کند که کوالکام و مدیاتک هر دو در یک دوراهی در مورد اینکه آیا روند ارتقای فرآیند اپل در سال ۲۰۲۳ را دنبال کنند یا خیر، گرفتار شده‌اند. کوالکام به طور خاص تراشه‌هایی را برای بسیاری از پرچم‌داران رده بالای اندروید از جمله گوشی‌های سامسونگ ارایه می‌کند. این گزارش اشاره می‌کند که اگر سامسونگ بخواهد در بازار گوشی‌های پرچم‌دار با اپل روبروشود، ممکن است کوالکام چاره‌ای جز استفاده از فن آوری پردازش ۳ نانومتری نداشته باشد.

انتظار می‌رود اپل به طور گسترده‌ای از فن‌آوری پردازش تراشه‌های ۳ نانومتری TSMC با تراشه‌های M2 Pro و M2 Max آینده خود استفاده کند و مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی به روز شده را تامین کند. تراشه A17 Bionic برای آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا نیز بر اساس فرآیند ۳ نانومتری ساخته خواهد شد. تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری شرکت TSMC در حال حاضر آغاز شده است، درست پیش از زمانی که انتظار می‌رود مک بوک پروهای جدید اپل در ماه‌های آینده معرفی شوند.

منبع : جی اس ام
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما