نماینده مجلس: ممنوعیت واردات آیفون غیر منطقی است

اقتصاد ۱۰۰- یکی از نمایندگان مجلس از ممنوعیت واردات آیفون به کشور انتقاد کرده و آن را غیر منطقی می‌داند. او در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.

نماینده مجلس: ممنوعیت واردات آیفون غیر منطقی است

به گزارش گروه دانش و فناوری، ممنوعیت واردات آیفون از دو سال پیش اجرایی شده و از آن زمان تاکنون به یکی از موضوعات مهم تبدیل شده است. حدود سه هفته پیش مشخص شد که کارزار اینترنتی برای رجیستری آیفون‌ها شروع شده است. اکنون یکی از نمایندگان مجلس توضیحاتی در این باراه ارائه داده است.

سید کریم معصومی در این باره توضیح داد: «ممنوعیت‌ واردات گوشی آیفون غیرمنطقی است. سیاستگذاری نادرست در این زمینه باعث محرومیت مصرف‌کنندگان از آخرین تکنولوژی‌ها شده است. بسیاری از مردم در تماس با ما خواهان لغو ممنوعیت واردات گوشی آیفون هستند.»

نماینده مجلس: ممنوعیت واردات آیفون غیر منطقی است

او ادامه داد:

این ممنوعیت‌ها به‌جای حمایت از تولید داخلی، موجب رونق بازار قاچاق شده است. وقتی تقاضا برای محصولات پیشرفته همچنان بالا است؛ ممنوعیت واردات رسمی تنها موجب افزایش قاچاق و ایجاد بازار سیاه و‌ خروج ارز از مبادی غیر رسمی می‌شود. این وضعیت نه‌تنها به مصرف‌کنندگان آسیب می‌زند، چراکه دسترسی به خدمات پس از فروش رسمی را از دست می‌دهند، بلکه درآمدهای احتمالی از عوارض گمرکی و مالیات نیز از دسترس دولت خارج می‌شود.

او عقیده دارد برگزاری جلسات فنی و کارشناسی در زمینه رجیستری گوشی‌ آیفون و بررسی موانع تخصیص ارز به برخی مدل‌های گوشی موضوع مهمی است. او در این باره توضیح داد:

رفع این ممنوعیت‌ها نه‌تنها به نفع مصرف‌کنندگان داخلی است که به دنبال محصولات باکیفیت و به‌روز هستند، بلکه به بهبود شرایط بازار، کاهش قیمت‌های کاذب، و افزایش رقابت‌پذیری نیز کمک خواهد کرد. دسترسی به مدل‌های جدید آیفون، امکان بهره‌مندی مصرف‌کنندگان از آخرین نوآوری‌های فناوری را فراهم می‌کند و از این رو باید مورد حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع : تکراتو


وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما