بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو ؛ ساعتی شیک با ماندگاری شارژ طولانی

اقتصاد ۱۰۰ - این مطلب شامل بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو یکی از جدیدترین و بهترین ساعت‌های هواوی و ارزیابی امکانات، سخت‌افزار، نرم‌افزار، قیمت و ارزش خرید آن است.

بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو ؛ ساعتی شیک با ماندگاری شارژ طولانی

به گزارش گروه دانش و فناوری، 

نسل جدید ساعت‌های هوشمند هواوی شامل واچ GT5، واچ GT5 Pro، واچ D2 و Watch Ultimate هستند. در این مطلب با بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو همراه شما هستیم که امکاناتی مثل قابلیت نمایش نقشه‌های رنگی، وارد کردن نقشه و مسیرها به ساعت و نمایش مسیرها به صورت بلادرنگ است. این ساعت، آمار و اطلاعات جدید و پیشرفته‌تری برای ورزش‌هایی مثل دو و دوچرخه سواری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

واچ GT5 Pro هم مثل اپل واچ اولترا و گارمین Fenix 8 قابلیت پشتیبانی از غواصی تا عمق 40 متری آب را دارد. برای آشنایی با همه مشخصات هواوی واچ جی تی 5 پرو و ارزیابی ارزش خرید این ساعت تا انتهای مقاله با ما باشید.

بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو

به گزارش androidauthority، ساعت HUAWEI GT 5 Pro ارزش خودش را با ماندگاری شارژ طولانی، قابلیت شارژ سریع و مجموعه‌ای امکانات و قابلیت‌های نظارت بر سلامت و تناسب اندام ثابت کرده است. عدم پشتیبانی از اپلیکیشن‌های گوگل و قابلیت اجرای تراکنش با NFC در خارج از چین، جزء نقطه ضعف‌های این ساعت محسوب می‌شود؛ اما در ادامه خواهید دید که در مجموع، امکانات این ساعت نسبت به قیمت آن کاملاً مناسب هستند.

بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو

بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو

طبق آنچه که در ادامه بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو خواهیم دید، این ساعت هواوی بسیار فراتر از حد انتظار عمل کرده و امکانات خیلی خوبی را با قیمت حدود 439 دلار در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو از نظر طراحی

نقد و بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو را با نگاهی به طراحی این ساعت شروع می‌کنیم. این ساعت هواوی دو مدل 42 و 46 میلی متری با طراحی هشت ضلعی جذاب دارد. طراحی تیتانیم این ساعت باعث شیک‌تر به نظر رسیدن آن شده است. بند تیتانیم به کار رفته برای ساعت هم طراحی شیک آن را تکمیل می‌کند. این ساعت هواوی به هیچ وجه کوچک نیست اما نسبت به اندازه آن، بسیار سبک به نظر می‌رسد.

بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو

یکی دیگر از مشخصات هواوی واچ جی تی 5 پرو داشتن گواهینامه ضد آب IP69K است که نشان دهنده مقاوم بودن آن در برابر غوطه ور شدن در آب و واتر جت‌هایی با فشار و دمای بالا است.

کار کردن با این ساعت به راحتی انجام می‌شود. GT 5 Pro یک پیچ دیجیتال دارد که می‌توانید از آن برای پیمایش صفحه و رابط کاربری استفاده کنید و عملکرد این پیچ هم بسیار خوب است. یک دکمه دسترسی فوری هم در ساعت تعبیه شده که مثل دکمه اکشن سایر گجت‌های پوشیدنی، می‌توانید از آن برای شروع فعالیت‌ها و بررسی سریع آمار سلامت خودتان استفاده کنید.

بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو از نظر نمایشگر

ساعت هوشمند هواوی Watch GT 5 Pro یک نمایشگر 1.3 اینچی AMOLED با اوج روشنایی 1200 نیت دارد. این نمایشگر، جزء روشن‌ترین نمایشگرهای مورد استفاده در ساعت‌های هوشمند نیست اما در مجموع نور خوبی دارد.

بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو

برای تزئین بهتر نمایشگر می‌توانید از انواع واچ فیس‌های جدید استفاده کنید.

 

بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو از نظر نرم‌افزار

بررسی ساعت هوشمند هواوی Watch GT 5 Pro را با نگاهی به نرم‌افزار این ساعت ادامه می‌دهیم. این ساعت هواوی با هر دو سیستم‌عامل iOS و اندروید به خوبی کار می‌کند؛ به جز چند قابلیت آن. اول از همه، کاربران خارج از چین امکان استفاده از سیستم اجرای تراکنش NFC را با این ساعت ندارند. همچنین، بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو نشان داده که نمی‌توان والت گوگل را به این ساعت اضافه کرد که کمی ناامید کننده است.

بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو

اعلان‌ها هم در این ساعت خوب کار می‌کنند اما گاهی اوقات مثلاً هنگام گوش کردن به موزیک، چندین اعلان پشت سر هم درباره موزیک در حال پخش نمایش داده می‌شود. این موضوع کمی آزار دهنده است و بیشتر هنگام وصل شدن به Android Auto رخ می‌دهد.

در عین حال، بررسی ساعت هوشمند هواوی Watch GT 5 Pro نشان داده که به غیر از این مشکلات جزئی، این ساعت عملکرد خوبی دارد. می‌توانید به راحتی از کیبورد تمام سایز این ساعت برای پاسخ دادن به پیام‌ها در پیام‎رسان‌هایی مثل واتساپ استفاده کنید. همچنین، امکان استفاده از ساعت برای تماس گرفتن و کنترل موزیک از جمله رد کردن یا توقف موزیک و تنظیم بلندی صدا وجود دارد.

یک قابلیت کشیدن مورب هم در این ساعت وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید اعلان‌ها را مشاهده کرده و سپس یکسری آیتم کاشی مانند دارید که می‌توانید با کشیدن آنها، اطلاعاتی مثل وضعیت سلامت و تناسب اندام خودتان را مشاهده کرده و فعالیت‌های فوری را اجرا کنید (این ساعت از بیش از 100 فعالیت مختلف مثل حالت غواصی آزاد پشتیبانی می‌کند).

استفاده از Harmony OS سیستم‌عامل موجود در GT 5 Pro بسیار راحت است و در این ساعت بسیار خوب کار می‌کند.

همانطور که اشاره شد، می‌توانید از انواع واچ فیس‌ها در این ساعت استفاده کنید؛ مثل پاندایی که منعکس کننده احساسات کاربر است. همه این قابلیت‌ها در اپلیکیشن HUAWEI Health قرار دارند که مرکز اصلی دسترسی به تنظیمات ساعت و قابلیت‌های نظارت بر سلامت محسوب می‌شود.

بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو نشان داده که این اپلیکیشن در iOS و اندروید به خوبی کار می‌کند و می‌توانید صرف نظر از مدل گوشی خودتان، از آن استفاده کنید. آمار مربوط به سلامت و تنظیمات ساعت هم در این بخش وجود دارد.

بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو از نظر باتری

یکی از مهم‌ترین ویژگی های هواوی Watch GT 5 Pro ماندگاری شارژ این ساعت است. هواوی ادعا کرده که این ساعت تا 14 روز ماندگاری شارژ دارد (در صورت فعال کردن نمایشگر همیشه روشن، تا 9 روز). این ماندگاری شارژ در مقایسه با ساعت‌هایی مثل پیکسل واچ که هر روز یا هر یک روز و نیم نیاز به شارژ دارند، جزء بهترین مشخصات هواوی Watch GT 5 Pro محسوب می‌شود.

بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو

این ویژگی برای افرادی که مایل نیستند دائماً نگران شارژ ساعت خودشان باشند، اهمیت زیادی دارد. بعلاوه، در صورت نیاز به شارژ می‌توانید این ساعت را ظرف حدود 60 دقیقه شارژ کنید.

 

بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو از نظر ابزارهای سلامت و ورزش

در حال حاضر اکثر ساعت‌های هوشمند قابلیت نظارت بر سلامت و تناسب اندام کاربران را دارند و جی تی 5 پرو هم از این شرایط مستثنی نیست. یکی از مهم‌ترین قابلیت های هواوی Watch GT 5 Pro در این زمینه، TruSense است که همه قابلیت‌های مربوط به تناسب اندام را در یک محل قرار می‌دهد. این ساعت یک تکنولوژی جدید هم برای تاریک کردن گلس دارد که مانع از ورود نور به حسگرها شده و باعث می‌شود که سیگنال به دست آمده از این حسگرها بسیار دقیق‌تر باشد. تعداد کانال‌های ارزیابی اکسیژن خون هم در این ساعت 8 عدد افزایش یافته و به 12 عدد است. این تغییر باعث شده که جی تی 5 پرو امکان اندازه اکسیژن خون را ظرف تنها 15 ثانیه پیدا کند.

بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو

از جمله سایر قابلیت های هواوی واچ جی تی 5 پرو می‌توان به امکان تحلیل ECG در سطح تخصصی، اندازه‌گیری دمای پوست، اندازه‌گیری سطح استرس و اپلیکیشن مدیتیشن Breathe اشاره کرد.

Watch GT 5 Pro قابلیت‌هایی مثل تشخیص وقفه تنفسی در خواب، تعیین امتیاز کیفیت خواب و همچنین مدت زمان قرار داشتن در حالت خواب عمیق و غیره را هم دارد.

یکی دیگر از ویژگی های هواوی واچ جی تی 5 پرو پشتیبانی از بیش از 100 حالت ورزشی از جمله گلف حرفه‌ای و ثبت مسیر طی شده است. قابلیت نظارت بر خواب این ساعت هم عملکرد خوبی دارد و امکان تشخیص خودکار مراحل خواب و نظارت بر وقفه تنفسی را فراهم می‌کند. اما بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو و مقایسه آن با پیکسل واچ نشان داده که آمار این دو ساعت برای ارزیابی مدت زمان خواب حدود یک ساعت اختلاف دارد و مشخص نیست که کدامیک دقیق‌تر هستند.

جمع‌بندی

در پایان بررسی هواوی واچ جی تی 5 پرو می‌توان گفت که این محصول بر خلاف آنچه که انتظار می‌رود یک پکیج خوب و قوی است. نبود قابلیت پشتیبانی از NFC و اپلیکیشن‌هایی مثل گوگل پی یا گوگل مپز و همچنین نداشتن قابلیت دانلود موزیک از طریق اسپاتیفای یا یوتیوب موزیک کمی ناامید کننده است؛ اما در مجموع، این ساعت نسبت به قیمت آن محصول خوب و ارزشمندی محسوب می‌شود. برای کاربرانی که به این ساعت دسترسی دارند، هواوی جی تی 5 پرو می‌تواند انتخاب خیلی خوبی باشد.

انتهای پیام

منبع : تکراتو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما