اقدام برای بهره‌گیری از ظرفیت 5G در حوزه سلامت/ایجاد مرکز نوآوری برای دانشجویان

در جریان بازدید معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، خبر تدوین برنامه راهبردی در حوزه فناوری اطلاعات و بهره‌گیری از ظرفیت 5G در حوزه سلامت و ایجاد مرکز نوآوری برای دانشجویان این دانشگاه اعلام شد.

اقدام برای بهره‌گیری از ظرفیت 5G در حوزه سلامت/ایجاد مرکز نوآوری برای دانشجویان

به گزارش گروه دانش  و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از ایسنا، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت به مناسبت هفته پژوهش در بازدید از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از نزدیک در جریان فعالیت بخش‌های مختلف پارک علم و فناوری مستقر در مجتمع علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و دستاوردهای فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد این دانشگاه قرار گرفت.

دکتر علیرضا زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این بازدید با تاکید بر ضرورت توجه به پژوهش و تولیدات دانش‌بنیان در حوزه سلامت به دلیل سبک زندگی حاکم بر جامعه، به اهمیت به کارگیری از فناوری در این حوزه اشاره کرد و گفت: تدوین برنامه راهبردی در حوزه فناوری اطلاعات و بهره‌گیری از ظرفیت 5G در حوزه سلامت نیز در دستور کار است، چراکه بسته‌های فناوری نوپدید 5G نحوه ارائه خدمات بهداشتی درمانی را متحول می‌کند.

وی همچنین از نقش مجتمع علم و فناوری سلامت دانشگاه شهید بهشتی و ظرفیت بالای آن برای جذب کارشناسان و شرکت‌های فناور در راستای اشتغال‌آفرینی به عنوان یکی از منحصر به فردترین مشخصه‌های آن یاد کرد.

دکتر افشین زرقی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این بازدید توضیحاتی در خصوص بخش‌ها و امکانات این مجتمع از جمله اتاق فکر و دفتر هماهنگی کارشناسان فناوری، محل استقرار شتاب‌دهنده‌ها، آزمایشگاه‌های مجهز، مرکز رشد تجهیزات پزشکی و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت ارائه کرد و از ایجاد مرکز نوآوری برای دانشجویان خبر داد.

وی گفت: در بخش سرسرای مجموعه نیز نمایشگاه دائمی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه برپا شده است.

دکتر زرقی در ادامه به امکانات فضاهای اختصاص یافته برای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، رفاهی و تولیدی نیز اشاره کرد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر یونس پناهی در این بازدید در جریان برخی اقدامات شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جمله تولیدات حوزه تشخیصی و کنترل بیماری کرونا، تولید کیت‌های تشخیصی انواع بیماری‌ها و فرآیند پیش‌بینی ابتلا به بیماری سرطان توسط علم ژنتیک قرار گرفت.

همچنین در حاشیه این دیدار تبادل نظری نیز در خصوص توسعه زیرساخت‌های این مجتمع و تامین منابع مالی مورد نیاز انجام شد و معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت آمادگی خود را برای هرگونه همراهی در این راستا اعلام کرد.

انتهای پیام

 

 

منبع : ايسنا


وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما