تیم ایران در المپیاد کامپیوتر نهم جهان شد چین اول

اقتصاد ۱۰۰ - تیم دانش‌آموزی ایران در سی و ششمین دوره المپیاد جهانی کامپیوتر با کسب یک نشان طلا، ۲ نشان نقره و یک نشان برنز موفق به کسب رتبه نهم تیمی شد.

تیم ایران در المپیاد کامپیوتر نهم جهان شد چین اول

به گزارش گروه دانش و فناوری، در سی و ششمین دوره المپیاد جهانی کامپیوتر که در شهر اسکندریه مصر برگزار شد، امیرعلی عسگری موفق به کسب نشان طلا، امیرحسین فرخنده‌فر و امیررضا درستی موفق به کسب نشان نقره و پارسا فرج پور موفق به کسب نشان برنز شدند.

در این رقابت‌ها تیم‌های چین، آمریکا و لهستان در رتبه‌های اول تا سوم ایستادند.

سی و ششمین دوره المپیاد بین‌المللی کامپیوتر از یکم سپتامبر (۱۱ شهریور) با شرکت صدها دانش‌آموز از ۹۶ کشور جهان در شهر اسکندریه مصر آغاز شده است و فردا - ۱۸ شهریور - پایان می‌یابد. این رویداد علمی توسط آکادمی عرب برای علم، فناوری و حمل و نقل دریایی در اسکندریه و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت ورزش و جوانان و کتابخانه اسکندریه برگزار شده است.

المپیاد کامپیوتر بیشتر بر تقویت مهارت حل مساله در دانش‌آموزان تاکید دارد. المپیاد کامپیوتر بعد از ریاضی، پرطرفدارترین المپیاد دانش‌آموزی به‌شمار می‌رود و هدفش گسترش علوم کامپیوتر در سطح دانش‌آموزان دبیرستانی است.

به گزارش ایسنا، پیش از این، تیم‌های ملی و دانشگاهی ایران از حضور در مسابقات علمی مختلف به میزبانی مصر، به دلیل عدم صدور ویزا، بازمانده بودند.

هفته پیش، علی شریفی‌زارچی، عضو هیات‌علمی هوش‌مصنوعی و بیوانفورماتیک دانشگاه صنعتی شریف با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی «ایکس» اطلاع داده بود: «با ارتباط مستقیم دکتر عراقچی و وزیر خارجه مصر، ویزای تیم ملی المپیاد کامپیوتر ایران صادر شد تا برای نخستین بار، یک تیم المپیاد ایران در این کشور حضور یابد». این اقدام عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشور، سبب شد تا دانش‌آموزان مستعد ایرانی بتوانند در این المپیاد جهانی حضور داشته باشند؛ حضوری که کمی قبل‌تر از آن ناامید شده بودند و احساس می‌کردند فرصت شرکت در این المپیاد را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

 

 

 

منبع : ايسنا


وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما