نتفلیکس گزینه بعدی لیست خرید مایکروسافت خواهد بود

به‌نظر می‌رسد که مدیر اجرایی مایکروسافت (MSFT.O) مشغول خرید کسب و کارهای جدید است. ممکن است نتفلیکس یکی از گزینه‌های جدیدی باشد که سال 2023 به لیست خرید مایکروسافت اضافه خواهد شد.

نتفلیکس گزینه بعدی لیست خرید مایکروسافت خواهد بود

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،نادلا از زمانی که در سال 2014 مدیریت مایکروسافت را برعهده گرفت، خریدهای گران قیمتی را ثبت کرده است. این اقدام او با خرید 2.5 میلیارد دلاری شرکت سازنده بازی موفق ماین‌کرافت آغاز شد. پس از آن نیز مایکروسافت LinkedIn را به مبلغ 26 میلیارد دلار و توسعه‌دهنده نرم‌افزار تشخیص گفتار و هوش مصنوعی Nuance را به مبلغ 20 میلیارد دلار خریداری کرد. بزرگ‌ترین خرید اخیر او نیز شرکت بازی‌سازی اکتیویژن بلیزارد با قرارداد 69 میلیارد دلاری است.

مایکروسافت درحال مذاکره با نهادهای نظارتی و سازمان‌های ضدانحصار آمریکایی برای حق خرید خالق «Call of Duty» است. نهادهایچ مذکور درحال بررسی نگرانی‌های مرتبط با تسلط شرکت مذکور بر بازار هستند. با این حال، حتی اگر نادلا به دلایل رقابتی نتواند اکتیویژن بلیزارد را به تصاحب شرکتش درآورد، خرید پلتفرم نتفلیکس ازنظر استراتژیک، منطقی خواهد بود و و احتمالاً فروش آسان‌تری در واشنگتن و بروکسل خواهد بود.

این دو شرکت درحال‌حاضر نیز روابط نزدیکی دارند هستند. نتفلیکس مایکروسافت را به عنوان شریک تبلیغاتی خود برای سرویس اشتراک جدید خود انتخاب کرد. برد اسمیت، رئیس مایکروسافت نیز در هیئت مدیره نتفلیکس حضور دارد. بخشی از منطق این معامله این است که مایکروسافت قصد دارد سرویس پخش بازی ویدیویی روی دستگاه‌های مختلف را دراختیار کاربران خود قرار دهد.

به‌نظر می‌رسد که نتفلیکس برنامه‌های بزرگ در زمینه بازی دارد. در سال 2022، این شرکت به رهبری رید هستینگز، توسعه‌دهنده اسپری فاکس، ششمین استودیوی داخلی خود را خریداری کرد. تبدیل‌شدن به بخشی از امپراتوری مایکروسافت جاه‌طلبی‌های این شرکت را افزایش می‌دهد.

مایکروسافت با ارزش بازار 1.8 تریلیون دلار تا اوایل دسامبر که 13 برابر نتفلیکس است می‌تواند این پلتفرم تولید محتوای آمریکایی را خریداری کند. 30 درصد حق بیمه، ارزش شرکت نتفلیکس را نزدیک به 190 میلیارد دلار می‌رساند. بااین‌حال، صرفه‌جویی در هزینه‌ها دشوار است و پس از مالیات 8 میلیارد دلاری سود عملیاتی که تحلیلگران برای نتفلیکس در سال 2024 پیش‌بینی می‌کنند، بازده سرمایه‌گذاری ضمنی تنها نصف 8 درصد میانگین موزون هزینه سرمایه آن، خواهد بود.

نادلا قبلاً از منطق خرید پشت‌سرهم شرکت‌های دیگر خودداری می‌کرد‌. درعین حال، او تمایل خود را برای خریدهای جسورانه نشان داده است. براین‌اساس، می‌توان با اطمینان اعلام کرد مایکروسافت هدف خود را خرید نتفلیکس قرار خواهد داد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما