هر چهار مدل آیفون 16 به تراشه A18 مجهز خواهند شد

اقتصاد ۱۰۰ - سال گذشته اپل آیفون 15 و آیفون 15 پلاس را با تراشه A16 Bionic و آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس را با A17 Pro روانه بازار کرد و در ادامه تفات‌های بیشتری را بین مدل‌های پرو و پایه ایجاد کرد؛ اما این کار مورد پسند کاربران واقع نشد.

هر چهار مدل آیفون 16 به تراشه A18 مجهز خواهند شد

به گزارش گروه دانش و فناوری، اکنون به نظر می‌رسد اپل از تجربه گذشته‌اش درس گرفته و هر چهار مدل آیفون 16 خود را به یک تراشه مجهز کرده است.وجود تراشه‌های متفاوت در سری قبلی آیفون‌ها باعث شده که اکنون در میان اعضای مجموعه فقط آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس بتوانند از Apple Intelligence استفاده کنند که این تفاوتی فاحش است. براساس گزارش‌های منتشر شده اپل در هر چهار مدل آیفون 16 خود از تراشه A18 استفاده خواهد کرد.

ممکن است هنوز یک سیستم دو لایه وجود داشته باشد که در آن آیفون 16 غیر پرو A18 را دریافت می‌کند در حالی که حرفه‌ای‌ها یک A18 Pro یا چیزی شبیه به آن را دریافت می‌کنند، اما حداقل دستگاه‌های ارزان‌تر با SoC سال گذشته گیر نخواهند کرد.

اگر اپل این تصمیم را اجرایی کند، احتمالا مدل‌های وانیلی تعداد کمتری از هسته‌های گرافیکی را به صورت مخزن یا غیرفعال دریافت می‌کنند. نکته جالب این است دوباره یک کد پنجم در مجموعه اپل دیده شده، گرچه اپل هنوز توضیحی در این باره ارائه نداده اما احتمالا این همان آیفون اسلیم باشد که در گزارش‌های مختلف به آن اشاره شده. احتمالا آیفون SE هم با همین تراشه کنار سایر اعضای خانواده اوایل سال 2025 عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما