نسل جدید لپ تاپ گیمینگ HP Omen 17، مجهز به کارت گرافیک RTX 4090 16GB

به تازگی صفحه توییتر Momomo_us لیست جدیدی از لپ تاپ‌های نسل جدید منتشر کرده که طبق آن، شرکت HP دارد روی شش مدل لپ تاپ جدید از سری Omen 17 کار می‌کند، مدل‌هایی که به پیکربندی‌های متفاوتی از حافظه، پردازنده‌ها و کارت گرافیک‌های نسل جدید مجهز شده‌اند.

نسل جدید لپ تاپ گیمینگ HP Omen 17، مجهز به کارت گرافیک RTX 4090 16GB

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ، این لپ تاپ‌ها قرار است به پردازنده‌های نسل سیزدهمی Core-HX شرکت اینتل مجهز بشوند که پردازنده‌های مخصوص لپ تاپ با توان پردازشی در کلاس دسکتاپ هستند. کارت گرافیک‌های نسل جدید انویدیا یعنی RTX 40 را هم نباید از قلم بیندازیم.

مدل لپ تاپ HP Omen 17 لیست شده به پردازنده Core i7 13700HX مجهز هستند. طبق اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده‌اند می‌دانیم که این پردازنده یک پردازنده 16 هسته‌ای (8P+8E) است و فرکانس افزایشی آن به 5.0 گیگاهرتز می‌رسد.

در خصوص کارت گرافیک تقریباً چند ماهی می‌شود که شایعات حوالی کارت گرافیک‌های RTX 40 Mobile داغ است، اما هنوز هیچ چیز به صورت دقیق و رسمی مشخص نشده است. به هر حال، در صورتی که فرض کنیم لیست منتشر شده درست و معتبر باشد، می‌توانیم حداقل نام واقعی تعدادی از این کارت‌ها را از آن استخراج کنیم.

از مدت‌ها پیش گفته شده بود که کارت گرافیک پرچمدار سری RTX 40 Mobile یا RTX 4080 Ti نام می‌گیرد، یا RTX 4090. اما این لیست به ما چیز دیگری می‌گوید. طبق این لیست‌ها، کارت گرافیک RTX 4090 Mobile تنها به 16 گیگابایت حافظه مجهز می‌شود؛ درست به اندازه کارت گرافیک پرچمدار نسل قبل یعنی RTX 4090 Ti Mobile. به همین صورت کارت گرافیک RTX 4080 به 12 گیگابایت حافظه و کارت گرافیک‌های RTX 4060 و RTX 4070 مخصوص لپ تاپ، هر یک به 8 گیگابایت حافظه مجهز خواهند بود.

متأسفانه این لیست هیچ اطلاعاتی در خصوص ریزمشخصات فنی کارت گرافیک‌ها نظیر فرکانس یا تعداد هسته‌ها به ما نمی‌دهد. اما خوشبختانه هرچه به رویداد CES 2023 نزدیک‌تر می‌شویم، می‌توانیم شاهد انتشار جزئیات بیشتری از نسخه‌های مخصوص لپ تاپ پردازشگرهای گرافیکی AD106، AD104، AD103 و AD107 باشیم. اینطور که گفته شده بیشینه مصرف انرژی این کارت گرافیک‌ها به 175 وات می‌رسد که به لطف قابلیت NVIDIA Dynamic Boost ممکن است بیشتر هم بشود.

طبق اطلاعاتی که داریم، انویدیا قرار است کارت گرافیک‌های مخصوص لپ تاپ RTX 40 را طی رویداد CES 2023 و در تاریخ 3 ژانویه عرضه کند، درست زمانی که اینتل نیز عرضه پردازنده‌های Raptor Lake H/HX را آغاز می‌کند.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما