خودرو دیوانه کننده هوآوی و چری علیه تسلا را ببینید

اقتصاد ۱۰۰ - لوکسید اس ۹؛ جدیدترین خودرو برقی، محصول مشترک هوآوی و چری در پاسخ به تسلا مدل Y رونمایی شد.

خودرو دیوانه کننده هوآوی و چری علیه تسلا را ببینید

به گزارش گروه دانش وفناوری، این شاسی بلند کوپه با داشتن مجموعه‌ای چشمگیر از ویژگی‌ها و فناوری با قیمت رقابتی، آماده تبدیل شدن به رقیب مستقیم خودرو محبوب تسلا مدل Y است.

خودرو لوکسید اس ۹ که قرار است نیمه دوم سال ۲۰۲۴ وارد بازار چین شود، بر اساس معماری ماژولار پیشرفته E0X چری ساخته شده است، که به خاطر باتری ۸۰۰ ولتی سیلیکون کاربید ولتاژ بالا شناخته شده است.

پیش‌بینی می‌شود که اس ۹ قوای محرکه خود را با برادرش، سدان لوکسید اس ۷، که هر دو نوع دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک را به ترتیب با قدرت‌های ۲۸۸ و ۴۸۹ اسب‌بخار ارائه می‌کند، به اشتراک بگذارد.

سازنده قصد دارد در رنج قیمتی ۳۹ تا ۵۱ هزار یورو این خودرو را راهی بازار چین کرده تا با این استراتژی قیمت گذاری تهاجمی، آن را به گزینه متقاعد کننده برای علاقه مندان در برابر تسلا مدل Y، تبدیل کند.

گفتنی است این خودرو به سیستم کمک رانندگی ADS 3.0 هوآوی مجهز شده که فناوری‌های پیچیده ایمنی و راحتی رانندگی در جاده را عرضه می‌کند.

اس ۹ همچنین دارای ساختار بدنه Xmotion 2.0 است که برای بهبود هندلینگ، اسپرت بودن و ایمنی کلی طراحی شده است. در داخل کابین، رانندگان آخرین نمایشگر واقعیت افزوده هدآپ هوآوی به نام Huawei 2.0 AR-HUD که اطلاعات ضروری را بر روی شیشه جلو نمایش می دهد، پیدا خواهند کرد.

طراحی بیرونی لوکسید اس ۹ از سدان لوکسید اس ۷ و Aito M9 الهام گرفته و زیبایی‌شناسی مدرن و آیرودینامیک را در خود جای داده است.

چراغ های ال ای دی نازک با یک نوار نور، قسمت جلوی بسته و خط کاپوت شیب دار را بهم متصل کرده و ظاهری متمایز و اسپرت به خودرو بخشیده است. قابل توجه اینکه سقف اس ۹ دارای حسگر LiDAR ساخت هواوی است که به قابلیت‌های پیشرفته رانندگی خودکار خودرو اشاره دارد.

 

 

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما