لامبورگینی به سبک محصولات ایران خودرو؛ هوراکان استراتو با افزایش ارتفاع معرفی شد
شرکت لامبورگینی پس از یک کمپین تبلیغاتی گسترده، سرانجام از هوراکان استراتو پردهبرداری کرد. همانگونه که از قبل نیز مشخص بود، این نسخه از هوراکان مخصوص تجربه هیجان در جادههای خاکی و مسیرهای آفرود است. ...
به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از دیجیاتو، شرکت لامبورگینی پس از یک کمپین تبلیغاتی گسترده، سرانجام از هوراکان استراتو پردهبرداری کرد. همانگونه که از قبل نیز مشخص بود، این نسخه از هوراکان مخصوص تجربه هیجان در جادههای خاکی و مسیرهای آفرود است. نکته تاملبرانگیز اینکه اولین خودروی آفرودمحور لامبورگینی، آخرین مدل کمپانی با پیشرانه صرفا درونسوز خواهد بود. جالب آنکه چند هفته قبل پورشه نیز در اقدامی مشابه نسخه آفرودی از 911 را با نام داکار معرفی کرده بود و در ایران نیز ایران خودرو مدت هاست با هدف متناسب سازی محصولات خود با جاده های ناهموار کشور، ارتفاع محصولاتش را نسبت به خودروهای اصلی افزایش می دهد!
افزایش ارتفاع و تغییرات زیاد در بدنه
در مقایسه با نسخه استاندارد، لامبورگینی هوراکان استراتو ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارد. به عبارت دقیقتر سیستم تعلیق این نسخه، نسبت به نسخه هوراکان Evo به اندازه ۱.۷ اینچ (۴.۳ سانتی متر)مرتفعتر است. این امر فضای بیشتری را برای جابجایی کمک فنرها فراهم میکند. در کنار این باید گفت لامبورگینی در سیستم Vehicle Dynamics و حالتهای رانندگی استرادا و اسپرت بازنگری کرده تا عملکرد خودرو در مسیرهای مختلف به بهینهترین شکل ممکن باشد. این خودرو از حالت اختصاصی جدید با نام رالی نیز بهره میبرد که در مسیرهای لغزنده کاربرد دارد.
لامبورگینی هوراکان استراتو عرض بیشتری نسبت به دیگر اعضای سری خود دارد. طول محور جلوی این خودرو ۱.۲ اینچ و طول محور عقب آن ۱.۳ اینچ بیشتر از آنهاست. برای محافظت از بدنه در برابر برخورد انواع سنگریزهها ضربهگیرهایی در نقاط مختلف بدنه به چشم میخورد. قسمتهای حیاتی قوای محرکه نیز توسط پنلهای آلومینیومی محافظت میشوند.
به منظور تنفس بهتر موتور و بهرهمندی از هوای بدون گرد و غبار، لامبورگینی در محل ورودیهای هوا تجدید نظر کرده است. چند چراغ اضافی نیز روی بدنه لامبورگینی هوراکان استراتو وجود دارد، این چراغ ها نور کافی هنگام رانندگی در شب را تامین میکنند.
تغییرات کم در داخل کابین
در داخل کابین هوراکان استراتو تفاوتهای جزئی با دیگر اعضای سری خود دارد. استفاده از روکش مخصوص آلکانتارا و گرافیک اختصاصی نمایشگر لمسی از مهمترین تفاوتهای موجود هستند. با توجه به ماهیت آفرود، این نسخه از هوراکان تجهیزاتی مثل شیب سنج، زاویه سنج، نشانگر زاویه چرخها و مواردی از این دست را دارد.
ترمزهای قدرتمند برای توقفهای مطمئن
جدیدترین محصول سنتآگاتاییها، به سامانه انتقال قدرت به هر چهار چرخ مجهز است. دیسکهای ترمز این خودرو در جلو ۱۵ اینچ و در عقب ۱۴ اینچ قطر دارند. این دیسکها به ترتیب با همکاری کالیپرهای ۶ و ۴ پیستونه، لامبورگینی هوراکان استراتو را متوقف میکنند.
لامبورگینی هوراکان استراتو روی رینگهای ۱۹ اینچی و تایرهای اختصاصی همهجارو حرکت میکند. این تایرها ساخت شرکت بریجستون هستند و حتی در صورت پنچری میتوان مسافتی را با آنها طی کرد. نکته عجیب اینکه این تایرها دیواره کوتاهی دارند، به همین جهت شاید میزان راحتی هنگام حرکت در مسیرهای خاکی به شکلی منفی تحت تاثیر قرار بگیرد.
مشخصات فنی لامبورگینی هوراکان استراتو
نیروبخش لامبورگینی هوراکان استراتو همان موتور ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر است. این موتور در استراتو توانایی تولید ۶۰۲ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی این موتور از طریق گیربکس هفتسرعته دوکلاچه، به سمت هر چهار چرخ ارسال میشود. با تکیه بر این قوای محرکه، هوراکان استراتو میتواند در عرض ۳.۴ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. در مسیر مستقیم هم این سوپر اتومبیل آفرودی قادر است به نهایت سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
لامبورگینی تاکید میکند هوراکان استراتو قابلیت شخصیسازی بسیار بالایی دارد و مشتریان آن میتوانند به ترکیبهای تقریباً بینهایت دست پیدا کنند. این سوپراتومبیل آفرودی با ۳۵۰ رنگ متنوع برای بدنه و ۶۵ رنگ مختلف برای کابین قابل سفارش است.
آنطور که لامبورگینی اعلام کرده، فقط ۱۴۹۹ دستگاه هوراکان استراتو تولید خواهد شد. ساخت این خودرو از فوریه ۲۰۲۳ شروع میشود. در رابطه با قیمت فعلا اطلاعاتی در دست نیست. پورشه 911 داکار که چند روز قبل رونمایی شد، رقیب مستقیم این خودرو بهشمار میرود.
ارسال نظر