یا به تبلیغات در توییتر ادامه میدهی یا از آزادی بیان متنفری
در جدیدترین توسعه توییتر، ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد که اپل تقریباً همه تبلیغات خود در این پلتفرم اجتماعی متوقف کرده است. او همچنین در توییت کوتاه خود به طور ضمنی اشاره کرد که متوقفکردن تبلیغات در توییتر نشان میدهد که سازنده آیفون از آزادی بیان متنفر است.
به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،در یکی از مصاحبههای اخیر ایلان ماسک با ورج، او به سؤال درمورد اینکه آیا اپل حضور توییتر در اپاستور تهدید میداند یا خیر، پاسخ مثبت داد.
این درحالیست که یکسری رویدادها که درمورد تعدیل توییتر و موارد دیگر رخ داد به گمانهزنیهای مبنی بر اینکه آیا اپل و گوگل در موقعیتی قرار خواهند گرفت که شبکهی اجتماعی مذکور را از فروشگاه برنامههای خود حذف کنند، دامن میزند.
در اواخر هفته گذشته، ماسک اعلام کرد که امیدوار است کار به آنجا نکشد، اما اگر انتخاب دیگری وجود نداشته باشد، یک گوشی اختصاصی برای رقابت با اپل و گوگل جایگزین تولید خواهد کرد.
یکی از جنجالهای اخیر توییتر هرجومرج درمورد نشانهای تأیید آبی حسابهای کاربری است. هر کاربر با پرداخت ماهانه 8 دلار میتواند این تأییدیه آبی را فعال کند. البته این تصمیم پس از یک دوره بسیار کوتاه دوباره لغو شد. زیرا برخی افراد از این ویژگی سواستفاده. کرده و هویت شرکتها و افراد مشهوری ازجمله الی لیلی، نینتندو، لبرون جیمز، تسلا و موارد دیگر را جعل کردند.
از دیگر جنجالهای توییتر میتوان به نقض احتمالی قوانین FTC و بازگشت ترامپ به توییتر و برنامهریزی ماسک برای عفو عمومی حسابهای تعلیقشده در صورتی که قانون را نقض نکرده باشند یا درگیر هرزنامه نباشند، اشاره کرد.
همه موارد بالا به این معنی هستند که بسیاری از برندها تبلیغات خود در توییتر را کاهش داده یا متوقف کردهاند و ایلان ماسک بهدنبال گزینهای جایگزین برای کسب درآمد از این رسانه اجتماعی است.
تا این لحظه دلیل کاهش فعالیتهای تبلیغاتی اپل در توییتر مشخص نیست. شاید موضوع کاملاً ساده باشد و به کاهش عرضه آیفون 14 منجر به کاهش تبلیغات شدهاست. از سوی دیگر ممکن است ماجرا از این پیچیدهتر باشد و عوامل دیگری در این اقدام اپل نقش داشته باشند.
ارسال نظر