آخرین قیمت خودروهای چینی/ تیگو، هایما و جک چند؟ + جدول به‌روز

اقتصاد 100- قیمت جدید خودروهای چینی از جمله تیگو، هایما و جک در اسفند ۱۴۰۳ اعلام شد؛ این خودروها با تنوع مدل و رنج قیمتی متفاوت از ۹۱۵ میلیون تا ۲ میلیارد تومان در نمایندگی‌ها به فروش می‌رسند.

آخرین قیمت خودروهای چینی/ تیگو، هایما و جک چند؟ + جدول به‌روز

آخرین قیمت خودروهای چینی

بر اساس اعلام قیمت‌های کارخانه‌ای، خودروهای چینی در بازار ایران با ارقام متفاوتی عرضه می‌شوند. به عنوان مثال، تیگو ۷ پرمیوم مدل ۱۴۰۴ با قیمتی حدود ۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان و تیگو ۷ پرو مکس مدل ۱۴۰۴ حدود ۲ میلیارد تومان به فروش می‌رسند. همچنین قیمت ام وی ام X22 پرو دنده‌ای مدل ۱۴۰۴ حدود ۹۶۲ میلیون تومان و هایما S8 مدل ۱۴۰۳ حدود ۱ میلیارد و ۳۸۳ میلیون تومان است. برای آگاهی از جزئیات بیشتر قیمت خودروها، جدول زیر تهیه شده است:
برند مدل کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
تیگو ۷ پرمیوم ۱۴۰۴ صفر ۱,۷۳۰,۳۰۰,۰۰۰
تیگو ۷ پرو مکس ۱۴۰۴ صفر ۲,۰۰۶,۶۰۰,۰۰۰
جک جی ۴ ۱۴۰۴ صفر ۹۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ PRO دنده‌ای ۱۴۰۴ صفر ۹۶۲,۷۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳ کراس اتوماتیک ۱۴۰۴ صفر ۱,۰۸۳,۲۰۰,۰۰۰
هایما S۸ ۱۴۰۳ صفر ۱,۳۸۳,۳۷۲,۰۰۰
هایما S۷ ۱.۸ لیتر توربو پلاس ۱۴۰۳ صفر ۱,۱۹۰,۷۱۰,۰۰۰

تاریخچه حضور خودروهای چینی در بازار ایران

ورود خودروهای چینی به ایران به اوایل دهه ۱۳۸۰ بازمی‌گردد، زمانی که برندهایی مانند جیلی و چری با هدف ارائه خودروهای اقتصادی و مجهز وارد بازار شدند. این خودروها به دلیل قیمت پایین‌تر و امکانات مناسب نسبت به برخی رقبا مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفتند.

در دهه ۱۳۹۰ با گسترش همکاری‌های مشترک بین خودروسازان چینی و ایرانی مانند ایران‌خودرو و سایپا، تولید و مونتاژ مدل‌های متعددی نظیر چری تیگو ۵ و تیگو ۷ آغاز شد. ورود برندهایی مثل جک، هایما، ام وی ام و زوتی نیز به تنوع بازار خودروهای چینی کمک کرد.

چالش‌ها و آینده خودروهای چینی در ایران

علی‌رغم موفقیت‌های اولیه، تشدید تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی منجر به کاهش واردات و تولید خودروهای چینی شد و برخی مدل‌ها با انتقاداتی در زمینه کیفیت مواجه شدند. با این وجود، این خودروها همچنان به دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه و توانایی رقابت در بازار ایران حضور فعالی دارند و شرکت‌ها تلاش دارند خدمات پس از فروش و کیفیت محصولات خود را بهبود بخشند.

تغییرات احتمالی در قوانین و سیاست‌های صنعت خودروسازی ممکن است در آینده بر حضور و موفقیت خودروهای چینی در ایران تاثیرگذار باشد. اما در مجموع، این محصولات توانسته‌اند بخشی از بازار و فرهنگ خودرویی کشور را به خود اختصاص دهند.

وبگردی
    ارسال نظر