کدام مردها بعد از ازدواج پشیمان می شوند؟

هم مردها و هم زنان بعد از ازدواج ممکن است با حس پشیمانی مواجه شوند. اما این اتفاق ممکن است برای مردان بیشتر رخ دهد. زیرا معمولا مردان بعد از ازدواج مسئولیت های سنگینی را روی شانه خود حس می کنند. همچنین مردها نسبت به زنان ممکن است نتوانند خود را به خوبی با شرایط و سبک زندگی جدید وفق دهند.

کدام مردها بعد از ازدواج پشیمان می شوند؟

کدام مردها بعد از ازدواج پشیمان می شوند؟ 

سوال اصلی این است که کدام مردها احتمال دارد بعد از ازدواج بیشتر احساس پشیمانی کنند؟ اصلا دلیل پشیمان شدن مردها از ازدواج چیست؟ چگونه بفهمیم یک مرد از ازدواج خود پشیمان شده است یا خیر؟ در این مطلب به صورت کامل به بررسی پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.

بسیاری از خانم ها کنجکاو هستند که بدانند اغلب چه مردانی بعد از ازدواج ممکن است با حس پشیمانی مواجه شوند؟ اصلا چه مردانی بعد از ازدواج ممکن است از زیر مسئولیت های آن جا بزنند؟ در ادامه به آن دسته از مردانی که احتمال پشیمان شدن آن از از ازدواج زیاد است، می پردازیم.

مردهایی که مسئولیت پذیر نیستند، در بسیاری از مواقع بعد از ازدواج پشیمان می شوند. زیرا نمی توانند خود را با شرایط جدید وفق دهند.

برخی از آقایان فاقد پایبندی به اصول اخلاقی هستند و نمی توانند نسبت به یک فرد وفادار بمانند. به عبارتی این مردان به زندگی مشترک خود پایبند نیستند. در نتیجه بعد از ازدواج به دلیل آنکه باید به یک نفر متعهد بمانند، احساس سرخوردگی و پشیمانی خواهند کرد.

کدام مردها بعد از ازدواج پشیمان می شوند

مردهایی که عادت به خوشگذرانی با دوستان داشته و از کنار خانواده بودن لذت نمی برند، معمولا مورد مناسبی برای ازدواج نیستند. زیرا این مردان بعد از ازدواج بخاطر آن که مجبور هستند بخشی از زمان خود را با خانواده باشند، پشیمان خواهند شد.

آقایانی که وضعیت اقتصادی خوبی ندارند اما با این حال ازدواج می کنند، با حس پشیمانی مواجه خواهند شد. زیرا بعد از ازدواج توانایی مالی برای پرداخت زندگی مشترک را ندارند.

نشانه های پشیمان شدن مردها از ازدواج کدامند؟

در بخش قبلی مردانی را معرفی کردیم که احتمال پشیمانی آن ها بعد از ازدواج بیشتر است. اما این سوال در ذهن بسیاری از خانم ها پیش می آید که چگونه پشیمان شدن یک مرد را تشخیص دهیم؟ به عبارتی دیگر، نشانه های پشیمان شدن یک مرد از ازدواج کدامند؟ هرگاه موارد زیر را در یک مرد مشاهده کردید، به احتمال زیاد وی از ازدواج خود پشیمان شده است.

• سرد شدن در برقراری رابطه عاطفی و رابطه جنسی

• وقت گذراندن با دوستان به صورت مجردی به جای وقت گذراندن با خانواده

• خیانت به همسر خود و وقت گذراندن با فرد دیگری در زندگی

• امتناع از عشق ورزیدن و محبت کردن به شریک زندگی

• گوشه گیری زیاد و همراه نشدن با همسر در مناسبت های مختلف

• عدم گفتگو و صحبت با همسر و درددل کردن با وی

مهم ترین عوامل پشیمانی مردها از ازدواج

اگر حس می کنید شریک زندگی تان دچار پشیمانی شده است، بهتر است به فکر یک راه حل مناسب برای رفع آن باشید. اولین و مهم ترین قدم برای رفع حس پشیمانی در مردها، پیدا کردن دلیل اصلی پشیمانی در مرد است. یعنی ابتدا باید بدانید که منبع مشکل از کجاست و چه چیزی موجب پشیمانی مرد از زندگی شده است.

ارضای نیازهای جنسی مردان در دوران نامزدی

اغلب مردها در دوران نامزدی از انجام ازدواج پشیمان شده و به نوعی از ازدواج کردن و جدی کردن رابطه طفره می روند. دلیل این اتفاق می تواند ارضا شدن نیاز جنسی آقایان در دوران نامزدی و کاهش انگیزه آن ها برای ازدواج کردن باشد. برخی از آقایان صرفا جهت ارضای نیاز جنسی خود تصمیم به ازدواج می گیرند. به همین دلیل زمانی که به هدف خود رسیدند، دیگر انگیزه ای برای ازدواج ندارند.

به همین دلیل روانشناسان توصیه می کنند در دوران نامزدی روابط جنسی را در حد و حدود مشخصی کنترل کنید. این گونه انگیزه مردها برای ازدواج و تشکیل زندگی مشترک از بین نخواهد رفت. البته مردهایی که تنها به دلیل رفع نیاز جنسی ازدواج می کنند، بیشتر از سایر مردان از زندگی مشترک خود پشیمان می شوند.

ترس از مسئولیت های اجتماعی و عاطفی ازدواج

یکی از دلایل پشیمانی از ازدواج ترس از مسئولیت های اجتماعی و عاطفی بعد از ازدواج است. برخی از مردان از مسئولیت پذیری هراس دارند. مخصوصا اگر این مسئولیت پذیری در راستای ازدواج باشد. مسلما بعد از ازدواج مردان باید بخش های مهمی از مسئولیت های زندگی مشترک را به عهده گیرند. این مورد در مورد زنان هم صدق می کند.

اما مردها زندگی مجردی، آسوده و بدون مسئولیت خود را به زندگی متاهلی پر از مسئولیت ترجیح می دهند. به همین دلیل است که مردان بعد از ازدواج ممکن است به دلیل مسئولیت هایی که بر دوش آنان می افتد، احساس پشیمانی کنند. این احساس پشیمانی زودگذر بودن و به مرور زمان از بین می رود. زیرا مردان بهتر می توانند خود را با مسئولیت ها و.ظایفی که بر عهده آن هاست وفق دهند.

عدم بلوغ فکری و عاطفی مردان از دلایل پشیمانی آن ها

متاسفانه برخی از مردان در ازدواج خود عجله کرده و زمانی که به بلوغ فکری و عاطفی کامل نرسیده اند، ازدواج می کنند. به همین دلیل می گویند که ازدواج در سنین پایین درست نیست. زیرا اغلب افراد در سنین پایین به بلوغ عقلی و عاطفی مناسبی نمی رسند. بنابراین ممکن است تصمیمات هیجان و احساسی بگیرند.

پشیمانی مردها بعد از ازدواج

همچنین مردانی که به بلوغ فکری نرسیده اند، تصور بسیار رویایی از زندگی مشترک دارند. به قول معروف فکر می کنند زندگی متاهلی همیشه گل و بلبل است! اما این طور نیست. زندگی واقعی می تواند پر از چالش و تناقض باشد. مهم این است که ما بتوانیم خود را با شرایط زندگی وفق داده و جهت بهتر کردن آن تلاش کنیم. در نتیجه سعی کنید در مقوله ازدواج توقعات خود را پایین آورده و واقع بینانه تر به آن نگاه کنید.

ازدواج از سر اجبار و بدون عشق و علاقه

یکی از مهم ترین دلایلی که مردها بعد از ازدواج احساس پشیمانی می کنند، ازدواج از سر اجبار و بدون عشق و علاقه است. برخی از مردان ممکن است تحت شرایطی مجبور باشند به ازدواجی تن دهند که برای انجام آن رضایت قلبی ندارند. در این حالت باید انتظار احساس پشیمانی بعد از ازدواج را داشته باشند. ازدواج امری مقدس است و برای انجام آن هر دو طرف باید رضایت قلبی داشته باشند.

در غیر این صورت زندگی مشترک نمی تواند به یک زندگی متاهلی شیرین و دلچسب تبدیل شود. توصیه ما این است که هیچگاه به دلیل شرایط زندگی تن به ازدواج اجباری ندهید. زیرا عواقب آن تا آخر عمر می تواند گریبان گیر شما باشد. بنابراین سعی کنید همیشه به احساسات و عواطف خود برای ازدواج توجه کرده و با فرد مورد علاقه خود ازدواج کنید.

غرق شدن در روابط گذشته و فکر کردن به آن ها

غرق شدن در روابط گذشته و فکر کردن به آن ها می تواند روی زندگی آینده مردان تاثیر بگذارد. مثلا ممکن است فرد قبل از ازدواج با همسر خود، با خانم دیگری رابطه عاشقانه نافرجام داشته باشد. در این حالت فرد در روابط گذشته باقی مانده و همواره به فرد پیشین زندگی خود می اندیشد.

متاسفانه فکر کردن به گذشته می تواند زندگی حال و آینده فرد را نیز نابود کند. بنابراین اگر افراد به تازگی یک رابطه نافرجام را تمام کرده اند، باید مقداری صبر کرده و به خودشان فرصت دهند. در واقع ابتدا فرد باید بتواند رابطه سابق خود را فراموش کرده، سپس وارد یک رابطه جدید شود.

این گونه دیگر گذشته نمی تواند در زندگی حال و آینده فرد اختلال ایجاد نماید. افرادی که به تازگی یک رابطه را تمام کرده اند از نظر روحی و عاطفی در شرایط خوبی برای شروع رابطه جدید نخواهند بود. زیرا ممکن است احساسی تصمیم گیرند.

عدم آمادگی کافی برای ورود به زندگی مشترک

از دیگر عاملی که موجب پشیمانی مردان بعد از ازدواج می شود، عدم آمادگی کافی برای ورود به زندگی مشترک است. عدم آمادگی کافی می تواند از هر نظر باشد. مثلا برخی از مردان ممکن است از نظر روحی و برخی دیگر از نظر اجتماعی یا اقتصادی فاقد آمادگی های لازم باشند. اما با این وجود در امر ازدواج عجله کرده و وارد زندگی مشترک می شوند.

این افراد مدتی بعد از شروع زندگی مشترک مخصوصا در چند ماه اول به شدت دچار سرخوردگی خواهند شد. زیرا حس می کنند نمی توانند مسئولیت ها و وظایف خود را به خوبی انجام دهند. درنتیجه به مرور زمان اعتماد به نفس خود را از دست خواهند داد. به گفته کارشناسان گذر زمان و عادت به زندگی متاهلی تا حدودی می تواند منجر به افزایش آمادگی مردان برای پذیرش مسئولیت های خود شود.

توقعات و انتظارات زیاد شریک زندگی از مرد

مردهایی که دارای زنان پرتوقع و با خواسته های زیاد و فراوان هستند معمولا زودتر از ازدواج خود سرخورده می شوند. برخی از دختران تمام رویاپردازی ها و خواسته هایی که تاکنون برآورده نشده اند را از شوهر خود می خواهند! متاسفانه کمبودهایی که فرد در خانواده با آن ها مواجه بوده است، موجب ایجاد این توقعات زیاد خواهد شد.

پشیمانی بعد از ازدواج

مردان زمانی که با توقع بالای زنان رو به رو می شوند، اگر قادر به انجام آن نباشند سرخورده خواهند شد. در نتیجه به مرور زمان از زندگی دلسرد شده و هیچ انگیزه و دلخوشی برای ادامه دادن آن ندارند. به همین دلیل خانم ها باید توقعات و انتظارات معقولانه ای از همسر خود داشته باشند. زیرا در این صورت همسر می تواند نیازهای آنان را به خوبی برآورده کند.

عدم رضایت جنسی و ناتوانی جنسی در آقایان

رضایت جنسی بعد از ازدواج بسیار مهم است. زیرا به گفته کارشناسان رابطه جنسی همانند پایه و ااس زندگی مشترک عمل خواهد کرد. برخی از مردان به دلیل عدم رضایت جنسی از ازدواج خود احساس پشیمانی می کنند. البته این مورد برای خانم ها نیز ممکن است رخ دهد. از طرفی ناتوانی جنسی مردان موجب کاهش شدید اعتماد به نفس آن ها در زندگی زناشویی می شود.

به همین دلیل ممکن است این مردان ترجیح دهند که زندگی مشترک خود را تمام کنند. مردانی که در رابطه جنسی دارای ضعف هستند، می توانند با راهکارهای پزشکی مختلف جهت رفع مشکلات جنسی خود اقدام کنند. در دنیای امروزه علم پزشکی به اندازه ای پیشرفت کرده است که می توان انواع مشکلات جنسی را به راحتی درمان کرد.

برملا شدن واقعیت ها و عدم صداقت طرف مقابل

متاسفانه عدم صداقت، پنهان کاری و دروغ قاتل های یک زندگی مشترک هستند. برخی از مردان ممکن است بعد از ازدواج متوجه برخی حقایق در مورد گذشته شریک زندگی خودشان شوند. حتی ممکن است این حقایق مربوط به زمان حال باشد و نه گذشته.

در هر صورت پنهان کاری و عدم صداقت در این حالت به شدت موجب پشیمانی مردان از ازدواج می شود. زیرا در این حالت مرد حس می کند به او خیانت شده و سرش کلاه رفته است. اگر قصد شروع یک زندگی مشترک سالم را دارید، حتما آن را بر مبنای صداقت بنا نهاد. زیرا صداقت همیشه از پنهان کاری و دروغ بهتر است.

شرایط اقتصادی و وضعیت مالی نامناسب مردان

متاسفانه امروزه در شرایطی زندگی می کنیم که کمتر خانواده ای است که با مشکلات مالی و اقتصادی دست و پنجه نرم نکند. مشکلات مالی و اقتصادی باید به کمک تلاش مضاعف هم مرد و هم زن در زندگی مشترک برطرف شوند. اما گاهی اوقات این مشکلات تا حدی پیش می روند که مرد از ازدواج خود پشیمان خواهد شد.

مخصوصا اگر هزینه های بالا مربوط به زندگی مشترک آن ها باشد. جهت جلوگیری از به وجود آمدن این حس زوجین باید در رفع نیازهای مالی زندگی مشترک خود تلاش کرده و توقعات خود را پایین بیاورند. زیرا توقع بالا و ولخرجی های متعدد می تواند موجب ایجاد مشکلات مالی و پشیمان شدن زوجین از ازدواج شود.

عدم تفاهم و داشتن اختلاف با همسر

از دیگر دلایل پشیمان شدن مردان از ازدواج خود، عدم تفاهم و داشتن اختلاف با همسر است. اگر زن و شوهر بلد نباشند مشکلاتشان را با آرامش حل کنند، زندگی تبدیل به میدان جنگ خواهد شد. زیرا عدم تفاهم ها و اختلافات زیاد موجب به وجود آمدن جنگ و مرافعه های زیادی می شود.

دلایل پشیمانی بعد از ازدواج

در این حالت مردان از این که با فردی که با او تفاهم ندارند ازدواج کرده اند، پشیمان خواهند شد. گفتگو و درک متقابل بهترین روش برای از بین بردن اختلافات عمده بین زن و شوهر است. در غیر این صورت امیدی به ادامه زندگی مشترک نخواهد بود.

جمع بندی

در این مطلب مردهایی را معرفی کردیم که بعد از ازدواج بیشتر دچار احساس پشیمانی می شوند. همچنین نشانه های وجود این پشیمانی را نیز توضیح دادیم. متاسفانه پشیمانی از ازدواج می تواند شروعی برای پایان یک رابطه باشد. اگر با همچین شرایطی مواجه شده اید، حتما جهت شناسایی مشکل و رفع آن اقدام کنید.

منبع: پارس ناز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما