9 نشانه طلاق زودهنگام که نباید سرسری بگیرید

همه مردم عشق دراز مدت را می خواهند، اما تمام افراد به این آرزو دسترسی پیدا نمی کنند. در سال 2017 در اروپا به ازای هر 1000 ازدواج حدود 2 طلاق رخ داده است. نکته خوب این است که پیش بینی طلاق امکان پذیر است و این روزها روش های زیادی برای جلوگیری از طلاق وجود دارد.

9 نشانه طلاق زودهنگام که نباید سرسری بگیرید

1. تعداد لبخند در عکس های دوران کودکی

روانشناسان یک سری آزمایش انجام دادند تا بفهمند آیا می توان طلاق را از دوران کودکی و جوانی پیش بینی کرد یا خیر. در یک مطالعه، دانشمندان به تصاویر سالنامه دانشگاه ها نگاه کردند و شدت لبخند افراد را در مقیاس 1 تا 10 ارزیابی کردند. این ارزیابی بر اساس کشش 2 عضله بود: عضله ای یکی دهان را باز می کند و عضله ای که باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم می شود.

9 نشانه طلاق زودهنگام که نباید سرسری بگیرید 

هیچ یک از آنهایی که به لبخندشان نمره 10 داده شد، طلاق نگرفتند. ولی در همان زمان، از هر 4 نفری که لبخند نزده بود، 1 نفر طلاق گرفته است. به طور کلی، نتایج نشان می دهد افرادی که در عکس ها غمگین به نظر می رسند، 5 برابر بیشتر از کسانی که لبخند می زنند، طلاق می گیرند. بنابراین، به عکس های قدیمی شریک زندگی تان با دقت بیشتری نگاه کنید.

2. لحن احساسی صدای افراد

یک الگوریتم کامپیوتری می‌تواند موفقیت یک ازدواج را با دقت 79 درصد پیش‌بینی کند. این الگوریتم تنها با استفاده از لحن صدای همسران در هنگام برقراری ارتباط با یکدیگر موفقیت ازدواج آنها را پیش بینی می کند. دانشمندان مکالمات بیش از 100 زوج را که به روانشناس مراجعه کرده بودند بررسی کردند. آنها سپس به مدت 5 سال وضعیت تاهل آنها را مشاهده و تجزیه و تحلیل کردند.

به نظر می رسد شدت زیر و بمی صدا، می تواند نشان دهنده احساسات قوی افراد باشد. آنچه شما می گویید تنها چیزی نیست که مهم است و باید به آن دقت شود، بلکه نحوه بیان آن نیز بسیار مهم است. دانشمندان می‌گویند که مطالعه ما تأیید می‌کند که این موضوع برای رابطه زوجین نیز صدق می‌کند. افراد که شل حرف می زنند بیش از دیگران طلاق می گیرند.

3. همکاران جنس مخالف

به گفته محققان دانمارکی، افرادی که بیشتر در محاصره افراد جنس مخالف کار می کنند، 15 درصد بیشتر طلاق می گیرند. بررسی این موضوع زمانی در مقیاس وسیع تری به دست آمد که آنها تمام زوج هایی را که از سال 1981 تا 2002 در دانمارک ازدواج کردند، مورد مطالعه قرار دادند. سپس آنها دریافتند که 100000 نفر از افرادی که با جنس مخالف کار می کرده اند، طلاق گرفته اند.

نشانه های طلاق زودهنگام

4. نوع تربیت مادر

این زنان هستند که بیشتر درخواست طلاق می دهند. علاوه بر این، مطالعاتی انجام شده است که نشان می دهد اغلب زوج ها از رفتار والدین خود به ویژه مادران خود کپی برداری می کنند. جامعه شناسان رفتار 7000 نفر را مورد مطالعه قرار دادند. سپس دریافتند که اگر مادری اغلب وارد یک رابطه جدید شود (خواه ازدواج باشد یا فقط زندگی مشترک)، فرزندان بزرگسال آنها نیز همین رفتار را خواهند داشت.

5. نادیده گرفتن دعواهای زناشویی

جان گاتمن چندین سال پیش  دلایل مهم طلاق  قریب الوقوع را نام برد: تحقیر، موقعیت قربانی، انتقاد و نادیده گرفتن دعواها. دعواهای زناشویی در نگاه اول بی ضرر به نظر می رسد، اما در واقع یک استراتژی رفتاری بسیار خطرناک است. این ضریب المثل که می گویند: دعوا نمک زندگی است، از پایه و اساس اشتباه می باشد. دعواهای زناشویی که (حل و فصل نمی شوند) نوید طلاق را می دهند.

ممکن است به نظر برسد که گاهی افراد می توانند با دعوا کردن آرامش خود را حفظ کنند، اما این اشتباه است. اگرچه مناظره ها و نزاع ها به طور کلی بهترین بخش زندگی مشترک نیستند، اما در مواردی به شما کمک می کنند تا اختلافات را حل کنید. آنها همچنین، برای کشف مسائل حل نشده مورد نیاز هستند. ولی اگر کسی این موقعیت ها را نادیده بگیرد، به زودی از همسرش جدا خواهد شد.

6. نگرش منفی شوهر نسبت به دوستان همسرش

دانشمندان رابطه 373 زوج را در طی 16 سال ازدواج شان، تجزیه و تحلیل کردند. مشخص شد که 46 درصد از زوج ها تا سال 16 ام، ازدواج خود از هم جدا شده اند. اغلب اوقات انتقاد شوهر از دوستان همسرش در سال اول ازدواجشان، این طلاق در آینده را پیش بینی می کند.

به گفته دانشمندان، طلاق اینچنینی به این دلیل است که روابط بین زنان و دوستانشان که با نزدیکی عاطفی و حمایت مشخص می شود. دوستی زنان بیشتر از مردان طول می کشد و پایدارتر است. اما دوستی مردان بیشتر به فعالیت های مشترک و بده و بستان ها بستگی دارد. بر این اساس، تغییر دایره ارتباط برای مردان آسان‌تر و کنار آمدن با دوستان همسرشان برای آنها، دشوارتر است.

7. محبت تازه دامادها به افرادی که طلاق گرفته اند

روانشناس تد هیوستون 168 زوج را طی 13 سال پس از ازدواجشان مورد مطالعه قرار داد. نتایج در ژورنال روابط بین فردی و فرآیندهای گروهی در سال 2001 منتشر شد، که بیان داشت: زوج هایی که 7 سال یا بیشتر پس از ازدواج، طلاق گرفتند، تقریباً 1/3 محبت بیشتری نسبت به افرادی که طلاق گرفته اند، داشتند. این یعنی آنها هم طلاق و هم افراد جدا شده را دوست دارند.

طلاق زودهنگام

باید بگوییم، زوج هایی که با احساسات شدید عاشقانه زندگی خود را آغاز کرده بودند، بیشتر احتمال داشت از هم جدا شوند. زیرا حفظ شدت آن احساسات برای آنها بسیار دشوار بود. آویوا پاتز متخصص روابط زناشویی می گوید: باور کنید یا نه، ازدواج هایی که با «عاشقانه های هالیوودی» شروع می شوند، معمولاً آینده امیدوارکننده ای ندارند.

8. فقر و بیکاری

کاملاً واضح است که زندگی در شرایط سخت آسان نیست. ازدواج ها در این خانواده ها بیشتر از خانواده های با ثبات مالی خراب می شود. باب بیرل، یکی از نویسندگان یک مطالعه در مورد نتایج مالی برای والدین پس از جدایی، آن را تأیید می کند. او می گوید: واقعیت این است که اکثر مردان جدا شده و طلاق گرفته با درآمد بسیار کمی روبرو هستند، یا خرج زن و فرزندشان را نمی دهند.

9. تخت های کوچک یا یک نفره

زن و شوهرها برای سلامت روحی و جسمی، داشتن خوابی خوب و داشتن محیطی سالم در خانواده باید جداگانه یا روی یک تخت دو نفره بزرگ بخوابند. دانشمندانی که مشکلات خواب را مطالعه می کنند دریافتند که 30 تا 40 درصد از زوج های طلاق گرفته، در تخت های تنگ و کوچک می خوابیدند. این یعنی خواب بی کیفیت و بد هم می تواند منجر به طلاق شود.

منبع: پارس ناز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما