اختصاصی اقتصاد100/عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس

مقایسه دردناک مصرف گوشت ایرانی ها با کشورهای فقیر آسیایی

اقتصاد100- عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد که سرانه مصرف گوشت خانواده های کم درآمد کشور نسبت به متوسط قاره آسیا و جهان بسیار پایین است لذا در قانون برنامه هفتم توسعه برای آن چاره اندیشی شده است.

مقایسه دردناک مصرف گوشت ایرانی ها با کشورهای فقیر آسیایی

یوسف داوودی نماینده مردم سراب در مجلس یازدهم در خصوص ارائه نشدن آمار سرانه مصرف گوشت کشور گفت: متاسفانه سرانه مصرف گوشت  بخصوص در خانواده هایی کم درآمد بسیار پایین است، به همین دلیل در قانون برنامه هفتم توسعه ،احکامی به تصویب رسید که برای این خانواده ها، اقلام اساسی که مهمترین آن پروتئین و گوشت است تامین شود.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف گوشت خانواده های کم درآمد نسبت به متوسط جهان پایین است تصریح کرد:‌ معمولا متوسط مصرف گوشت برای هر فرد در آسیا بین 15 تا 20 کیلو گرم در سال است، البته در پرسشی که از متخصصین داشتیم اعلام کردند که حداقل یک فرد در سال باید 27 کیلوگرم گوشت مصرف کند که  برخی خانواده ها توان تامین حداقل سرانه مصرف گوشت در یکسال را دارند اما تعدادی نیز چنین توانایی ندارند.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در ادامه تاکید کرد: درتصویب برنامه هفتم  بحث کمک به خانواده های کم درآمد مورد توجه قرار گرفت و مقررشد تامین پروتئین آنان صورت گیرد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما