سود فروش220 میلیاردی فسیل چقدر است؟ / زیان 9 فیلم پرفروش سینما

اقتصاد 100 - در فهرست 15 فیلم پر فروش ماههای اخیر به نظر می رسد تنها 6 فیلم هزینه تولید خود را با فروش بازگردانده اند و 9 فیلم در این فهرست زیان ده و یا در بهترین حالت سر به سر شده اند. در مورد فسیل هم سودی 77 میلیارد تومانی قابل برآورد است.

سود فروش220 میلیاردی فسیل چقدر است؟ / زیان 9 فیلم پرفروش سینما

حسین انتظامی رئیس سابق سازمان سینمایی با اشاره به جدول پر فروش ترین فیلم ها در ماههای اخیر در یادداشت خود نوشت: فقط حدود ۳۵ درصد از فروش فیلم به سرمایه‌گذار/مالک فیلم بر می‌گردد یعنی همان کسی که تمامی هزینه‌ها (تهیه‌کننده، کارگردان، عوامل، لجستیک، خواب سرمایه و...) را پرداخته است.

براساس جدول فوق پرفروش تریم فیلم این روزهای سینماهای ایران فیلم فسیل است که به فروش بی سابقه 220 میلیارد تومان رسیده و با احتساب 35 درصد بازگشتی که در یادداشت رئیس سابق سازمان سینمایی فیلم فسیل 77 میلیارد تومان سود برای سرمایه گذار آن به دنبال داشته است.

چه فیلم هایی می فروشند حسین انتظامی

اما نکته اینجاست که در حال حاضر حداثل هزینه ساخت یک فیلم به گفته جابر قاسمعلی یکی از فیلمنامه‌ نویسان کشورمان که با سایت سینما اعتماد گفتگو کرده است در حال حاضر بیش از 10 میلیارد تومان است، در این مصاحبه البته تاکید شده که فروش بی سابقه فسیل به معنی آغاز فصل تازه برای سینمای کشور نیست و با یک گل بهار نمی شود.

اما فارغ از این نکته تنها با یک احتساب سر انگشتی در جدول پر فروش ترین های سینمای ایران در یادداشت حسین انتظامی مورد تحلیل قرار گرفته است، تنها فیلم هایی که هزینه 10 میلیاردی ساخت را به عنوان حداقل با فروش خود پوشش داده اند، تنها 6 فیلم بوده است و باقی 9 فیلم ذکر شده در جدول پر فروش ترین ها فیلم های زیان ده محسوب می شوند.

متن کامل یادداشت حسین انتظامی را اینجا بخوانید



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما