برگزاری کارگاه آموزشی رنگرزی سنتی در روستای ملی صنایع‌دستی گلستان

اقتصاد 100 - معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از برگزاری رنگرزی طبیعی به‌صورت سنتی برای هنرمندان روستای سیاه رودبار شهرستان علی‌آبادکتول خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی رنگرزی سنتی در روستای ملی صنایع‌دستی گلستان

مریم حاجی‌ابراهیمی گفت: این کارگاه آموزشی با حضور فعالان صنایع‌دستی در رشته‌های نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، نمدمالی، چوب، سراجی سنتی، لباس‌های محلی و… در روستای سیاه رودبار شهرستان علی‌آبادکتول در سال ۱۳۹۹ به‌عنوان دهکده صنایع‌دستی به ثبت ملی رسیده است، برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه افزایش سطح علمی و سطح کیفی تولیدات صنایع‌دستی در منطقه است که این امر موجب افزایش میزان فروش و ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان و درنتیجه تا حد زیادی مانع از مهاجرت آنان به مناطق شهری خواهد شد.

او عنوان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی این روستا و گونه‌های گیاهی مختلف و کمیاب (سرخدار و چلم)، پرورش گیاهان دارویی، پرورش دام، زنبورداری و همچنین موقعیت استراتژیک و گردشگرپذیر بودن بسیار موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی است. با ارتقاء صنایع‌دستی این منطقه از طریق آموزش‌های صنایع‌دستی، برگزاری و حضور در نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی، تبلیغات و بازاریابی و… می‌توان زمینه فروش بیشتر محصولات صنایع‌دستی را افزایش داد.

حاجی‌ابراهیمی یادآور شد: در روستای سیاه رودبار از گذشته‌های دور به پرورش کرم ابریشم و ابریشم‌کشی می‌پرداختند ازاین‌رو برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی و ارج نهادن به این حوزه زمینه افزایش انگیزه نسل جدید در راستای پرورش توتستان، کرم ابریشم و تولید ابریشم را فراهم می‌سازد.

او در پایان گفت: حفظ و ترویج صنایع‌دستی در روستاهای استان به لحاظ ایجاد درآمد خانوار و اشتغال برای زنان و دختران روستایی حائز اهمیت است و رفع موانع و مشکلات تولید رشته‌های مختلف کمک شایانی به توسعه و ترویج این هنر صنعت می‌کند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما