کلاهبرداری با "پیامک جعلی سامانه ثنا" / متهم شناسایی شد

کلاهبردار حرفه‌ای "پیامک جعلی سامانه ثنا" شناسایی شد.

کلاهبرداری با  "پیامک جعلی سامانه ثنا" / متهم شناسایی شد

به گزارش اقتصاد 100  ،رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری مجرم سایبری به جرم برداشت غیرمجاز از حساب ۴۹ شاکی خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر بیان کرد:

در پی ارسال پیامک‌ جعلی از یک سارق در استان خوزستان با موضوع شکایت در سامانه ثنا به همراه لینک جعلی برای هموطنان در نقاط مختلف کشور و برداشت غیرمجاز از حساب موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان خوزستان قرار گرفت و تیم عملیات ویژه در این خصوص تشکیل گردید.

این مقام مسؤل گفت: کارشناسان این پلیس با اقدامات تخصصی و سریع خود و با تلاش شبانه روزی و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند ردپای متهم را مورد شناسایی قرار دهندو به هویت این شیاد دست پیدا کنند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی‌ قضائی صورت گرفته طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی افزود: این مجرم سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت ولی با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشوده و به برداشت غیرمجاز از حساب 49 نفر به مبلغی حدود 3میلیارد ریال اعتراف کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارسال هر گونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن‌های شخصی و اپراتورهای مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است، از شهروندان خواست که به این گونه پیامک‌ها و پیام‌های ارسالی مشابه توجه نکنند.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه هیچ سازمان یا ارگان دولتی و خصوصی در هنگام ارسال ابلاغ‌ها به هیچ عنوان در خواست واریز وجه نقد نمی‌کند به شهروندان توصیه کرد که در صورت مواجه شدن با هرگونه پیامک ثبت نام و یا ابلاغیه واریز وجه یقین بدانند که این ترفندی برای کلاهبرداری است.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما