عمرا اگر می دانستید ماندانا سوری با مرگ دست و پنجه نرم می کند + بیوگرافی و عکس های خانم بازیگر

هنرمندان زیادی وجود دارند که مبتلا به بیماری های سخت و خطرناکی هستند با آرزوی بهبودی و سلامت کامل برای این عزیزان.

عمرا اگر می دانستید ماندانا سوری با مرگ دست و پنجه نرم می کند + بیوگرافی و عکس های خانم بازیگر

بیوگرافی ماندانا سوری

ماندانا سوری متولد 6 شهریور 1364 در تهران ، بازیگر سینم و تلویزیون است. فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه علمی و کاربردی تهران می باشد که با تئاتر فعالیت خود را شروع کرد و با قهوه تلخ به اوج شهرت رسید.

اولین بار سال 1389 وقتی 25 ساله و مشغول بازی در سریال قهوه تلخ بود بخاطر بی حسی ناگهانی بدن و نابینایی موقت راهی بیمارستان شد. در نهایت در مدت کوتاهی متوجه ابتلا به بیماری ام اس (MS) شد اما اعلام عمومی نکرد.

ماندانا سوری

عکس بیمارستان ماندانا سوری

ماندانا سوری

بیماری ماندانا سوری

داستان بیماری ماندانا سوری نیز مانند زندگی‌اش بسیار دراماتیک است، او درباره اینکه چگونه متوجه ابتلای خود به بیماری ام اس شد، توضیح داده است: «داستان من و بیماری ام اس به سال ۸۸ برمی‌گردد. در این سال برای اولین بار متوجه شدم به این بیماری دچار شده‌ام. درست سر صحنه، زمانی که مقابل سیامک انصاری ایستاده بودم و می‌خواستم دیالوگ‌های مربوط به آن صحنه را به زبان بیاورم. یکی از چشمانم تار شد و ندید. صداها را می‌شنیدم، گروه کارگردانی اعلام می‌کردند شروع کن، دیالوگ‌ها را بگو اما من خشکم زده بود. ترسیده بودم. این اولین باری بود که ام اس خودش را به من معرفی کرد. همانطور که گفتم سال ۸۸ به این بیماری مبتلا شدم. جز برخی از همکارانم و نزدیکانم کسی از بیماریم خبر نداشت. تا اینکه سال ۹۵ برای اولین بار این موضوع را رسانه‌ای کردم. نمی دانم چرا باید کار به اینجا می‌کشید که همکارانم، مشکلاتم را در صفحه‌های اجتماعی خودشان بیان کنند و برای حل مشکلاتم از مردم کمک بخواهند.

 

ماندانا سوری

مانی که همکلاسی و همکارم پوریا ذوالفقاری از من خواست اجازه بدهم مشکلات مربوط به بیماری و بیکاری‌ام را رسانه‌ای کند مخالفت کردم چون از ترحم خوشم نمی‌آمد. از اینکه خنده را از لبان مردم بگیرم حتی برای لحظه‌ای، خوشم نمی‌آمد اما با صحبت‌هایی که شد و مشورت‌هایی که انجام گرفت دلم به این کار رضایت داد. بعد از اینکه موضوع رسانه‌ای شد خیلی‌ها من را قضاوت کردند. خیلی از حرف‌هایم به اشتباه و وارونه تعبیر شد. مثالی در این رابطه برایتان می زنم. من هیچ وقت نگفتم بیماری ام اس باعث بیکاری شد بلکه گفتم پیشنهاد نشدن کار باعث شد بیماری‌ام عود کند. اگر بیکار نبودم می‌توانستم با مشکلاتم کنار بیایم و حلشان کنم اما در شبکه‌های اجتماعی این موضوع به گونه‌ای دیگر مطرح شد.»



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما