بیوگرافی مریم اوزرلی خرم سلطان جذاب + عکس های خیره کننده

بیوگرافی مریم اوزرلی بازیگر معروف خرم سلطان را مشاهده می کنید.

بیوگرافی مریم اوزرلی خرم سلطان جذاب + عکس های خیره کننده

بیوگرافی مریم اوزرلی

مریم اوزرلی ١٢اوت سال١٩٨٣در کاسل آلمان متولد شد. ملیتش ترکى آلمانى است. پدرش اهل ترکیه و مادرش آلمانى است. مادرش یک بازیگر آلمانى تبار است.

مریم اوزرلی دو برادر و یک خواهر دارد. که خواهرش نوازنده موسیقى جاز است. او به سه زبان ترکى ،انگلیسى ،آلمانى مسلط است. و قد او ١٧٣سانتى متر است و شغلش بازیگرى و مدلینگ است. ورزش هاى مورد علاقه اش یوگا،شناو پیلاتس مى باشد.

ثروت او حدود ١٠میلیون دلار است. مریم از ١٧سالگى در موسسه هنرى آلمان دوره هاى بازیگرى را گذراند. و در شبکه هاى آلمانى فعالیت خود را آغاز کرد. و فعالیت خود را از سال٢٠٠٢آغاز کرده است.

بازیگرى حرفه ایش را در بازى در یک فیلم کوتاه در سال٢٠٠٨شروع کرد. معروفترین نقش خرم سلطان در سریال حریم سلطان به وقوع پیوست.

شهرت مریم اوزرلی با نقش خرم سلطان

بازى موفق خود در سریال حریم سلطان در هفته اول به شهرت عجیبى رسید. و با ایفاى نقش خرم سلطان در بین ایرانیان شناخته شد.

در سال ٢٠١٠توسط یک فیلمنامه نویس میراى اوکاى به بازى در نقش خرم سلطان دعوت شد. و بخاطر بازى در فیلم حریم سلطان از آلمان به ترکیه مهاجرت کرد.

مریم اوزرلی در سال ٢٠١٢جایزه پروانه طلایى بهترین بازیگر زن را به خودش تعلق داد. و به عنوان پنجمین زن زیباى سال ٢٠١٣انتخاب شد.

در سال ٢٠١٣به دلیل باردارى و ایفاى نقش در سریال حریم سلطان را رها کرد. و تا قسمت ١٠٣در این فیلم نقش آفرینى کرد. و بعد وحیده پرچین جاى او را در نقش خرم سلطان گرفت. و او درسال ٢٠١٧در فیلم بازگشت افسانه اى در کنار ایمیرزالى اوغلو بازى کرد.

او از رابطه عاشقانه اش با جان یک دختر دارد. پس از ترک ترکیه اعلام کرد از نامزدش جان آتش جدا شده است. و از جان باردار است و قصد دارد فرزندش را به دنیا بیاورد. و دخترش لارا ١٠فوریه سال ٢٠١٤را به دنیا آورد.

دختر مریم اوزرلی

مریم اوزرلی بازیگر آلمانی/ترکیه با بازی در سریال معروف حریم السلطان با بیش از 25 جایزه تلویزیونی و سینمایی و نامزدی پلههای شهرت را طی کرده و به نیرویی غیرقابل توقف تبدیل شده است. در طول سریال، اوزرلی در نقش خرم توانست رابطه عشق و نفرت را با مخاطبانش ایجاد کند.

مریم-اوزرلی

پشت صحنه حریم سلطان با خرم سلطان



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما