کلاهبرداری اینترنتی با درج اگهی جعلی درسایت دیوار

رییس چلیس فتا استان زنجان از کلاهبرداری اینترنتی با درج اگهی جعلی درسایت دیوار خبر داد .

کلاهبرداری اینترنتی با درج اگهی جعلی درسایت دیوار

به گزارش اقتصاد 100 به نقل از سایت پلیس ،رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که با درج آگهی‌های جعلی در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمود، خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید احمد موسوی رئیس پلیس فتا استان زنجان در رابطه با شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار، اظهار داشت:در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان زنجانی به پلیس فتا، وی مدعی شد از طریق آگهی درج شده در سایت دیوار اقدام به خرید لوازم خانگی نموده و پس از واریز مبلغی به عنوان بیعانه به شماره حساب اعلام شده، فروشنده دیگر پاسخ‌گو تماس نبوده است، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا زنجان انتقال و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب زنجان معرفی شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متاسفانه شهروندان با اطمینان کردن به این‌گونه افراد در سایت‌های خرید و فروش و پس از واریز کردن وجه به حساب فرد آگهی دهنده، وی علاوه براینکه هیچ کالایی را برای آنان ارسال نمی‌کند به تماس تلفنی یا پیام‌های خود نیز پاسخ‌گو نبوده و یا کالای بی‌کیفیت را برای خریداران ارسال می‌کنند.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران با ثبت آگهی‌های صوری و وسوسه انگیز در سایت‌های خرید و فروش و با جلب اعتماد قربانیان خود آنان را فریب داده و درخواست واریز وجه به عنوان بیعانه برای رزو اجناس را می‌کنند، افزود: کاربران به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات دروغین افراد سودجو قرار نگرفته و پس از رویت و اطمینان از صحت و سقم کالا اقدام به خرید کنند.

سرهنگ موسوی توصیه کرد: کاربران عزیز هنگام خرید اینترنتی از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول خود داری نموده و تا زمان دریافت کالا ،از پرداخت وجه کالا اجتناب نمائید.

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس: www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما