اختصاصی اقتصاد100/

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس: دولت هنوز باور ندارد کمبود دارو جدی است

سخنگو کمیسیون بهداشت و درمان گفت:اگر کمبود دارو در کشور مدیریت وکنترل نشود با مرگ و میر مواجه خواهیم شد، دولت هنوز باور ندارد که مشکل جدی است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت  مجلس: دولت هنوز باور ندارد کمبود دارو جدی است

اقتصاد 100-سلمان اسحاقی نماینده قائنات ومنتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه برخی شرکت های دارویی نیز از بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی سوءاستفاده کرده وتولیداتشان به گونه ای است که عوارض مصرف دارو، بیشتر ازعدم استفاده آن است.

وی درتوضیح مشکلات بخش دارویی کشور با اشاره به اینکه مقرر شده طبق قانون مسببان کمبود دارو به دستگاه قضا معرفی شوند تصریح کرد: ریاست سازمان برنامه و بودجه بعد از اینکه 7 همت(هزار میلیارد تومان )برای دارو تخصیص داده شد از نمایندگان خواست که صبر داشته باشند تا این رقم تخصیص یافته، استمرار داشته باشد.

وی افزود: مجلس اصرار دارد که تامین مواد اولیه دارو و حتی واردات باید دراولویت تامین ارز و تخصیص اعتبار باشد،اما دولت هنوز به این باور نرسیده است.

سخنگو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از شرکت های تولید کننده دارو داخلی گفت: به دلیل بی کیفیتی محصولات، بیماران مجبورهستند از داروهای وارداتی استفاده کنند که بیماران تالاسمی جز این گروه هستند.

وی با بیان اینکه برخی داروخانه ها، داروهای شامل بیمه را در سیستم توزیع خود قرار نمی دهند تصریح کرد: از آنجاییکه که بیمه ها، تعهدات داروهای تحت پوشش خود ،به داروخانه ها پرداخت نمی کنند آنها از آوردن چنین اقلامی اجتناب می کنند و مردم مجبورند داروی مورد نیاز خود را از ناصر خسرو تامین کنند.

منتخب دوره دوازدهم مجلس افزود: چندین بار از ریاست جمهور خواهش کردیم همانطور که در بحث کرونا ورود کردند ،کمبود دارو که خطر آفرین هست را نیز جدی بگیرند تا حفاظت از جان مردم که خواسته همه است امکان پذیر شود.

اسحاقی درادامه خواستار توجه دولت به مشکل دارو شد و گفت: انسجام میان سازمان برنامه وبودجه، بانک مرکزی و وزارتخانه های بهداشت و درمان ،صمت و اقتصاد برای واردات دارو ضروری است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان یاد آورشد: اگر جلسه ای با حضور رئیس جمهور تشکیل، ویک ناظر انتخاب شود مشکلات حل خواهد شد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما