بانک ملی چه وام‌هایی پرداخت می‌کند؟ + فهرست انواع تسهیلات

بانک ملی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های ایرانی شناخته می‌شود و در سه حوزه حساب‌های جاری، تسهیلات قرض‌الحسنه و طرح ویژه مسکن به متقاضیان وام پرداخت می‌کند.

بانک ملی چه وام‌هایی  پرداخت می‌کند؟ + فهرست انواع تسهیلات

بانک ها با سازمان دهی منابع مازاد نقدی مردم و تجهیز و هدایت پس اندازها و سپرده‌های آنها به اشخاص حقیقی و حقوقی که با کمبود وجوه نقد مواجه هستند و از طریق اعطای وام نقش مهمی را در رشد اقتصادی، رشد تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال برعهده دارند.

بانک ملی ایران بیش از 90 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است و هم اکنون بیش از 2 هزار و 657 شعبه فعال در داخل، 14 شعبه فعال و 4 سابسیدری در خارج کشورو 178 باجه مشغول بکارند و یکی از کارکردهای این بانک پرداخت تسهیلات است. 

این بانک در سه حوزه تسهیلات پرداخت می‌کند؛ تسهیلات با حساب‌های جاری، تسهیلات قرض الحسنه و طرح ویژه مسکن مجموع تسهیلات پرداختی این بانک است.

وام حساب‌های جاری و پذیرندگان پایانه‌های فروش

طرح تسهیلات با نرخ ترجیحی بانک ملی ایران برای قدرشناسی از دارندگان حساب جاری و همچنین دارندگان پایانه های فروش متصل به حسابهای این بانک  است.

در این طرح مشتریان بر اساس  میانگین رسوب مانده حساب جاری و یا میزان تراکنش‌های پایانه‌‌های فروش متصل به حساب‌های این بانک، می توانند از تسهیلات با نرخ ترجیحی استفاده کنند.

مشتریان مشمول در صورت مراجعه به شعب این بانک جهت استفاده از تسهیلات در قالب عقود مختلف مبادله‌ای، مشارکتی و یا سرمایه در گردش می‌توانند از حداکثر  3 درصد تخفیف در نرخ سود بهره مند شوند.

مزایای طرح

یکی از مزایای این طرح اولویت در دریافت تسهیلات اعطایی است و اعمال تخفیف ویژه در نرخ تسهیلات اعطای با توجه به میانگین مانده و مدت زمان سپرده‌گذاری دیگر مزیت طرح تسهیلات با نرخ ترجیحی بانک ملی است.

شرایط دریافت وام حساب‌های جاری

متقاضیان دریافت طرح تسهیلات با نرخ ترجیحی در ابتدا باید حساب جاری نزد بانک ملی این با حداقل سه ماه کارکرد مالی باشند. همچنین باید حداقل 100 تراکنش پایانه فروش متصل به حساب‌های جاری مورد نظر در ماه را داشته باشند و آخرین شرط دریافت تسهیلات احراز شرایط اعتباری است.

مهمترین نکته در اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی این است که حداکثر سقف اعطای وام پنج برابر میانگین مانده حساب جاری است.

وام قرض الحسنه

بانک ملی در قالب اعطای تسهیلات قرض الحسنه دو وام ازدواج و قرض الحسنه ضروری پرداخت می‌کند.

وام ازدواج

در شرایط اقتصادی موجود، زندگی‌های امروز هزینه‌های زیادی در پی دارند ویکی از این هزینه‌ها که از اتفاق‌های شیرین زندگی هر فرد محسوب می‌شود ازدواج است و بانک مرکزی با کمک سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط برای کمک به زوج‌های جوان بانک‌ها را مکلف به اعطای وام ازدواج به زوجین کرده است.

شرایط و مقررات وام ازدواج

بانک ملی در سایت رسمی خود شرایطی را برای دریافت وام ازدواج مطرح کرده است نخست اینکه متقاضی وام مقیم محل بوده و در محدوده شعبه ساکن باشد. دیگر اینکه حساب پس انداز قرض الحسنه نزد شعبه افتتاح کرده باشد و اولویت با کسانی  است که بیش از یک سال سابقه افتتاح حساب فعال دارند.

مبلغ تسهیلات 70 میلیون تومان است و بنا به سن زوجین و خانواده‌های رزمندگان و شهدا و جانبازان تا دوبرابر امکان افزایش دارد، مشروط برآنکه متقاضی قادر به پرداخت اقساط باشد البته باید سن متقاضی حداقل 18 سال تمام باشد.

مدت بازپرداخت وام ازدواج حداکثر 10 سال و نرخ کارمزد طبق تعرفه بانک است.

برای ثبت درخواست اینترنتی وام ازدواج، ابتدا وارد سامانه وام ازدواج به آدرس اینترنتی  ve.cbi.ir شد. سپس از منوی سمت راست صفحه، گزینه ثبت نام جدید را انتخاب کرده و پس از تکمیل اطلاعات، تمام اطلاعات توسط سازمان ثبت احوال بررسی می‌شود و پیامی حاوی کد رهگیری 10 رقمی، برای فرد نمایش داده می‌شود و با این کد می‌توان وضعیت درخواست وام تا مرحله پرداخت را پیگیری کرد.

مدارک مورد نیاز وام ازدواج عبارتند از  دفترچه حساب پس انداز، اصل و کپی صفحات اول و دوم شناسنامه زوجین که باید به بانک ارائه شود. هنگام مراجعه به شعبه ارائه اصل کلیه مدارک جهت مطابقت با اصل الزامی است.

طرح ویژه وام مسکن

بانک ملی برای تحقق رویای خانه‌دار شدن خانواده‌ها طرح جدیدی با عنوان حساب سپرده سرمایه‌گذاری خاص گواهی مسکن را ایجاد کرده است. سپرده‌گذاران این حساب علاوه بر دریافت سود سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت، امکان برخورداری از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را نیز خواهند داشت.

شرایط اعطای وام مسکن

سپرده‌گذارن در حساب سرمایه‌گذاری خاص گواهی مسکن، علاوه بر دریافت اوراق حق تقدم مسکن که قابل ارائه در بروس است می‌توانند براساس شرایط هر طرح از تسهیلات مسکن بهره‌مند شوند. با استفاده از این اوراق مشتریان می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات بابت خرید و یا ساخت، با ویژگی‌های تسهیلاتی اقدام کنند.

نرخ سود تسهیلات معادل 17.5 درصد و دوره بازپرداخت تسهیلات طرح حداکثر 12 سال است. تسهیلات جعاله تا سقف 10 میلیون تومان (20 برگ اوراق) با نرخ سود 17.5 و دوره بازپرداخت 36 ماهه است. مبلغ تسهیلات اعطایی به ازای هر برگ اوراق حق تقدم 500 هزار تومان تعیین شده است.

سقف اعطای تسهیلات به هر شخص 60 میلیون تومان (120 برق اوراق) و نوع عقد تسهیلات فروش اقطای طرح اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن است.

سقف فردی وام در مناطق مختلف کشور

سقف فردی تسهیلات در مناطق کشور در تهران به ازای هر واحد مسکونی به صورت انفرادی 100 میلیون تومان و برای زوجین 200 میلیون تومان است.

شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و مراکز استان‌ها به ازای هر واحد مسکونی به صورت انفرادی 80 میلیون تومان و برای زوجین 160 میلیون تومان است. سایر مناطق شهری به ازای هر واحد مسکونی به صورت انفرادی 60 میلیون تومان و برای زوجین 120 میلیون تومان است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما