بانک گردشگری
بانک گردشگری به استناد ماده ٩٨ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ماده واحده قانون اجازه تاسیس بانک های غیردولتی و سایر مقررات مربوط، مجوز تاسیس بانک را اخذ و در تاریخ 1389/10/07 به ثبت رسیده است. این بانک در تاریخ 1389/10/30 مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ و در تاریخ 1389/09/02 اقدام به پذیره نویسی سهام کرده است.
سرمایه اولیه این بانک مبلغ ٢٠٠٠ میلیارد ریال است و در مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ 1389/12/22، افزایش سرمایه بانک به ٤٠٠٠ میلیارد ریال تصویب و بر اساس پیشنهاد هیات مدیره بانک و با موافقت سهامداران بانک در مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ1392/05/14افزایش سرمایه بانک به ٦٠٠٠ میلیارد ریال با تفویض اختیار به هیات مدیره تصویب شده است.
بانک گردشگری بهشکل مجموعهای از فعالیتهای گسترده بانکی (بانکداری فراگیر) سازماندهی و فعالیت خود را تداوم خواهد بخشید. اگر چه فعالیتهای تجاری بانک گردشگری شباهت بسیاری با فعالیت سایر بانکها دارد، اما توجه ویژه این بانک به صنعت گردشگری کشور، فعالیت آن را متمایز میکند.
بانک گردشگری، بانک همه مردم ایران خواهد بود و درتمامی حوزههای بانکداری فعالیت خواهد کرد، اما تخصص مؤسسان این بانک در حوزه پرظرفیت و سودآور گردشگری، مزیت و فرصتهای عمدهای برای سرمایهگذاری و ابتکارات بخش خصوصی در این صنعت فراهم میآورد و بدین لحاظ بانک گردشگری با تجهیز منابع و توسعه اشتغال در خدمت اقتصاد ملی قرار میگیرد.
فعالیت بانک گردشگری
بانک گردشگری نهادی مالی است که هدف آن ضمن رعایت کامل قوانین و مقررات پولی و مالی کشور، به حداکثر رساندن منافع پایدار و بلندمدت برای سهامداران خود از طریق ارایه خدمات نوین اعتباری و مالی در سراسر کشور و در آینده، در خارج از کشور است.
توان رقابتی بانک گردشگری
توان رقابتی بانک گردشگری به کیفیت و ویژگیهای خدمات و محصولات و منابع انسانی آن استوار است.
حوزه بینالملل بانک گردشگری
بانک گردشگری در سه حوزه فناوری، مدیریت و تاًمین سرمایه، همکاری با مؤسسات مالی خارجی را نیز دنبال میکند.
رعایت استانداردهای بینالمللی
بانک گردشگری خود را ملزم میداند که ضمن رعایت کامل قوانین و مقررات بانکداری کشور و بهویژه پذیرش کامل هدایتهای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، استانداردها و معیارهای بینالمللی فعالیتهای اعتبارات مالی و بانکی را رعایت کند.
ارتقای پایدار کیفیت در بانک گردشگری
در صنعت بانکداری، تمامی بانکها ناگزیرند تا بر مشتریان هدف خود تمرکز یابند.
ارسال نظر