روش‌های کوچک کردن انگشتر

اگر انگشتری شما بیش از حد بزرگ است، می‌توانید از روش‌های مختلفی برای کوچک کردن آن استفاده کنید. روش‌های حرفه‌ای شامل بریدن و جوش مجدد، استفاده از گوی‌های فلزی، حلقه داخلی و قفل و لولا است. در خانه نیز می‌توان از چسب حرارتی، چسب آکواریوم، بستن نخ دور رکاب، حلقه پلاستیکی و چسب نواری برای کوچک کردن انگشتر استفاده کرد.

اگر یک انگشتر گشاد دارید، می‌توانید با استفاده از روش‌های ذکر‌شده در این مقاله، آن را کوچک کنید. برخی از روش‌هایی که در اینجا ذکر می‌‌کنیم تنها به‌وسیله طلاساز انجام می‌شوند، اما برخی دیگر در داخل منزل هم قابل انجام هستند.

کوچ کردن انگشتر

روش‌های کوچک کردن انگشتر در خانه

برای کوچک کردن انگشتر در خانه می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

استفاده از چسب حرارتی

چسب حرارتی یکی از بهترین راه‌کارهای کوچک کردن انگشتر طلا و نقره در خانه است. برای این کار چسب حرارتی را به برق بزنید و صبر کنید تا کاملا داغ شود. سپس مقداری از آن را روی مقوا بریزید و درحالی‌که چسب کاملا داغ است با استفاده از انتهای چوب کبریت و یا گوش پاک‌کن، مقداری از آن را برداشته و به داخل رکاب بمالید. سعی کنید لایه چسب یکنواخت و ظریف باشد و به بخش‌های دیگر انگشتر مالیده نشده و یا از اطراف بیرون نزند.

چسب حرارتی برای کوچ کردن انگشر

صبر کنید تا چسب خشک شود و سپس انگشتر را دست کنید. اگر باز هم گشاد بود می‌توانید لایه دیگری از چسب روی لایه اول اضافه کنید.

در یک روش دیگر، می‌توانید رکاب انگشتر را به‌آرامی در داخل چسب فرو ببرید. این کار را با احتیاط و به مقدار کم انجام دهید. بلافاصله پس از بیرون‌آوردن انگشتر از چسب، قسمت بیرونی رکاب را پاک کنید تا چسب روی آن خشک نشود.

استفاده از چسب آکواریوم

استفاده از چسب آکواریوم برای کوچک کردن انگشتر در خانه بسیار آسان است. این چسب نیازی به حرارت‌دادن ندارد و به‌راحتی می‌توانید با استفاده از چوب کبریت مقداری از آن را به داخل رکاب بمالید. با این حال لازم است به‌خاطر داشته باشید که چسب آکواریوم برخلاف چسب حرارتی، دیر خشک می‌شود. به‌همین دلیل باید یک تا دو روز انگشتر را در جای ثابتی قرار دهید و پس از خشک‌شدن استفاده کنید.

بستن نخ دور رکاب

این روش از گذشته‌های دور رایج بوده، اما عیب بزرگ آن این است که از زیبایی انگشتر می‌کاهد. اگر با این مسئله مشکلی ندارید، می‌توانید مانند قدیم از یک قرقره استفاده کنید و نخ آن را محکم دور رکاب بپیچید. لازم است آن‌قدر پیچیدن را ادامه دهید تا سایز انگشتر مناسب شود.

برای این کار سعی کنید از نخی استفاده نمایید که تا حدودی به رنگ طلا نزدیک باشد. اگر طلای شما زرد است نخ‌های زرد، سفید یا کرم مناسب هستند. در مورد طلای سفید می‌توانید از نخ سفید یا حتی نخ نامرئی استفاده کنید. با این حال لازم است در نظر داشته باشید که گره نخ نامرئی ممکن است دیده شده و با حتی با فرورفتن به انگشت، سبب آزار شما شود.

استفاده از حلقه پلاستیکی

حلقه‌های پلاستیکی سیلیکونی برای کوچک‌کردن انگشتر موجود هستند. می‌توانید یکی از آن‌ها را بخرید و آن را بین انگشت و انگشتر خود قرار دهید. با این حال این حلقه‌ها می‌تواند سبب لغزش و تعادل نامناسب انگشتر روی دست شده و احتمال افتادن آن را زیاد کنند.

حلقه پلاستیک انگشتر

استفاده از چسب نواری

آسان‌ترین و ساده‌ترین روش، اما در عین حال بدترین آن‌ها برای کوچک کردن انگشتر در خانه استفاده از چسب نواری است. اگر هیچ یک از روش‌های بالا برای شما امکان‌پذیر نیست، کافی است نوار چسب را چند دور به دور رکاب بچیپید. این روش بسیار ساده است، اما ظاهر خوبی ندارد و همچنین ممکن است گوشه‌های چسب انگشت را آزار دهند.

روش‌های کوچک کردن انگشتر توسط طلا فروش

طلا فروش‌ها از چندین روش رایج برای کوچک‌ کردن انگشتر استفاده می‌کنند. در ادامه این روش‌ها را بررسی می‌کنیم.

بریدن و جوش مجدد

این روش بسیار مرسوم است و برای انجام آن، طلافروش رکاب را برش می‌دهد و مقدار اضافی طلا را می‌برد. برای اینکه برش دقیق باشد، طلافروش با استفاده از حلقه‌های استاندارد، اندازه انگشت شما را مشخص کرده و و سپس حلقه را داخل انگشتر قرار می‌دهد تا مشخص کند چه مقدار از طلا باید برش بخورد.

پس از برش‌دادن، طلافروش قسمت اضافی را به شما تحویل داده و با استفاده از حرارت، دو سمت رکاب را به هم جوش می‌دهد.

استفاده از گوی‌های فلزی

این روش نیز نسبتا رایج است. طلافروش دو گوی بسیار کوچک از جنس طلا یا فلزات دیگر را به قسمت داخلی رکاب جوش می‌دهد. این زوائد اضافه‌شده بین انگشتر و انگشت قرار گرفته و انگشتر را محکم می‌کنند.

با این حال، برخی از افراد این روش را مناسب نمی‌بینند، زیرا گوی‌های چسبانده شده به رکاب می‌تواند سبب آزار انگشت شود.

گاهی هم ممکن است به‌جای دو گوی نسبتا درشت، چندین گوی ریز در تمام سطح داخلی رکاب نصب شود. گوی‌ها فاصله یکسانی با هم دارند و چون در سراسر رکاب نصب شده‌اند، انگشتر را بهتر در انگشت نگه می‌دارند. در این شیوه، انگشت کمتر دچار ناراحتی می‌شود.

استفاده از حلقه داخلی

در این روش طلافروش یک نیم‌حلقه فلزی انعطاف‌پذیر را در داخل رکاب جوش می‌دهد. این حلقه بین رکاب و انگشت فاصله ایجاد کرده و سبب می‌شود انگشتر در داخل دست محکم قرار گیرد. حلقه نعل اسبی انعطاف‌پذیر است و انگشت را اذیت نمی‌کند.

استفاده از قفل و لولا

اگرچه ظاهر این روش کمی غیرمعلول و عجیب است، اما بسیاری از افراد برای کوچک‌ کردن انگشتر از آن استفاده می‌کنند. طلا فروش رکاب را برش زده و در محل برش یک قفل و لولا قرار می‌دهد. در هربار استفاده از انگشتر، قفل به دور انگشت بسته شده و هنگام درآوردن لازم است باز شود.

نکات مهم درباره کوچک کردن انگشتر

اگر قصد دارید انگشتر خود را کوچک کنید، لازم است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • کوچک کردن انگشتر به روش‌هایی که طلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد (مثل برش و جوش و یا اتصال گوی) می‌تواند تا حد زیادی بر قیمت فروش انگشتر تاثیر بگذارد. به‌همین دلیل قبل از تصمیم برای انجام این روش‌ها، به‌خوبی فکر کنید.

  • پس از کاهش وزن، انگشتر برای شما گشاد می‌شود. اگر احتمال می‌دهید که مجددا وزن شما به‌حالت طبیعی برگردد، از کوچک کردن انگشتر خودداری کنید.

  • اگر انگشتر مقدار کمی بزرگ است، بهتر است ‌به‌جای روش‌هایی مانند برش و جوش، از روش‌های خانگی مانند چسب حرارتی استفاده کنید.

  • برای کوچک‌کردن انگشتر به روش برش و جوش، طلا‌فروش معتمدی را پیدا کرده و در انتها قسمت برش داده شده از طلا را از طلا فروش پس بگیرید.

درپایان

اگر انگشتری شما بیش از حد بزرگ است، می‌توانید از روش‌های مختلفی برای کوچک کردن آن استفاده کنید. روش‌های حرفه‌ای شامل بریدن و جوش مجدد، استفاده از گوی‌های فلزی، حلقه داخلی و قفل و لولا است.

در خانه نیز می‌توان از چسب حرارتی، چسب آکواریوم، بستن نخ دور رکاب، حلقه پلاستیکی و چسب نواری برای کوچک کردن انگشتر استفاده کرد.

کوچک کردن انگشتر با روش‌های برش و جوش می‌تواند از ارزش انگشتر بکاهد و بهتر است قبل از انجام این کار به‌خوبی فکر کرده و با طلافروش مشورت کنید.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما