روند قیمت دلار بازار آزاد از ابتدای مرداد

2 مساله مناقشات نظامی منطقه‌ای و مسائل مرتبط با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را می‌توان از جمله مهم‌ترین ریسک‌های سیاسی بازار تهران برشمرد.

روند قیمت دلار بازار آزاد از ابتدای مرداد

دلار آزاد فعالیت خود در روزهای ابتدایی مرداد ماه را در کانال‌های 57 و 58 هزار تومانی آغاز کرد. اما به مرور با افزایش سطح ریسک‌های سیاسی این ارز روند افزایشی جدیدی را آغاز کرد و در گرمای مرداد‌ماه معاملات بازار دلار نیز داغ شد. با ترور اسماعیل هنیه، رئیس‌دفتر سیاسی حماس در تهران گمانه‌ها نسبت به شروع درگیری مستقیم میان ایران و رژیم صهیونیستی افزایش یافت. اما با گذشت زمان و جدی‌تر شدن مذاکرات آتش‌بس میان طرفین درگیر در نوار غزه به نظر می‌رسد این سیگنال منفی از بازار ارز فاصله گرفته است.

 از سوی دیگر سخنان جدید دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز توسط فعالان بازار ارز تهران مثبت تلقی شده است. احتمال روی‌کار آمدن این شخص در دولت جدید آمریکا احتمال افزایش سطح تحریم‌های اقتصادی را افزایش می‌داد. ترامپ در سخنان جدید خود نسبت به بهبود روابط با ایران در دوره ریاست‌جمهوری خود اظهار امیدواری کرده است.  به عقیده برخی فعالان کف بازار این سخنان روی انتظارات تورمی جامعه تاثیر گذاشته و از سطح تقاضای بازار کاسته است. 

Untitled-3 copy

منبع: دنیای اقتصاد



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به ظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما