کلاه گشاد بر سر مشتریان نخستین خودروهای وارداتی

اقتصاد 100- دو روز پیش بود که خبر کاهش تعرفه واردات برخی از خودروها اعلام شد. این در حالی است که بسیاری از مشتریان با تعرفه های قبلی خرید کرده اند.

کلاه گشاد بر سر مشتریان نخستین خودروهای وارداتی

روز سه شنبه مورخ ۲۶ دیماه بود که تصویب نامه هیات وزیران در خصوص اصلاحاتی در فصل ۹۸ کتاب مقررات صادرات و واردات و  کاهش سود بازرگانی  انواع خودروی سواری با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی سی ابلاغ شد. در این تصویب نامه سود بازرگانی خودروهای در این محدوده از ۶۶ درصد به ۵۱ درصد کاهش یافت. نکته جالب این است که عموم خودروهای وارداتی در همین بازه حجم موتور قرار دارند و این یعنی عملا قیمت تمام شده خودروهای وارداتی کاهش خواهد داشت. این اقدام دولت از منظر انحصار زدایی و ایجاد تنوع در بازار موثر ارزیابی می شود و می تواند به تنظیم بازار هم کمک کند اما نکته مهم این است که قیمت خودروها از آنچه نخستین مشتریان خودروهای وارداتی پرداخت کرده اند، ارزان تر خواهد شد. این یعنی اولین خودروهای وارداتی با قیمت بالا به دست مشتریان رسیده و حالا هم این مشتریان هیچ مابه التفاوتی دریافت نخواهند کرد.

ضرر مشتری در پی بی برنامگی در وارردات خودرو

کاهش تعرفه واردات خودرو به خودی خود اقدامی بسیار خوب به حساب می آید اما ای کاش از ابتدا این اقدام انجام می شد. کارشناسان حوزه خودرو از همان ابتدا به این موضوع اشاره کردند که تعرفه واردات خودرو باید پایین تر باشد تا واردات بتواند در تنظیم بازار موثر عمل کند. البته که به عقیده بسیاری از کارشناسان حتی همین تعرفه های فعلی هم بالا است و با این تعرفه ها همچنان واردات خودرو تهدیدی برای خودروسازان داخلی به حساب نمی آید. اما به هر ترتیب واردات با تعرفه بالا کلید خورد و حالا سود بازرگانی برای خودروهای با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی سی ۱۵ درصد کاهش داشته است. حالا بسیاری از مشتریان خوش شانسی که اولویت بالایی در انتخاب خودرو داشتند از این گلایه دارند که چرا خودروهای خود را با تعرفه بالا خریداری کرده اند؟ البته که این نقد به روند واردات وارد است و نشان می دهد از ابتدا برنامه منظمی و دقیقی برای واردات خودرو وجود نداشته است.

کاهش تعرفه خودرو را باید به فال نیک گرفت

با وجود اینکه مشتریان اکثر خودروهای وارداتی با کاهش تعرفه ضرر کرده اند اما کلیت این داستان را باید به فال نیک گرفت. کاهش تعرفه واردات برای خودروهای با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی سی و در کنار آن در نظر گرفتن تعرفه حداقلی برای خودروهای برقی می تواند در روند تعدیل بازار موثر باشد. اما در نهایت نباید فراموش کرد که آنچه می تواند واردات خودرو را به یک تنظیم گر اساسی در بازار بدل کند، حجم قابل قبول آن است. در واقع این همان چیزی است که تابحال در دور جدید واردات ندیده ایم و فقط شعار در مورد آن شنیده ایم. اگر واردات خودرو با تعداد بالا انجام شود می توان به آینده این بازار امیدوار بود.

منبع:آخرین خودرو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما