جواب سر بالای مسئولان به متقاضیان تارا دستی ایران خودرو
اقتصاد 100- ایران خودرو با ارسال یک پیامک به متقاضیان اولویت زمستان و اولویت دوم پاییز از آنها خواسته تا به جای تارا دستی، تارا پلاس را با افزایش قیمت ۱۸۰ هزار تومانی تحویل بگیرند. ماجرا را از مسئولان جویا شدیم.
شرکت ایرانخودرو با ارسال یک پیامک به ثبتنام کنندگان مرحله اول سامانه یکپارچه خودرو اعلام کرده است به جای تحویل خودروی تارا V1، خودروی تارا V1 پلاس تحویل بگیرند. این درحالی است که طرح جدید تارا ۱۸۰ میلیون تومان گرانتر است و اگر متقاضیان طرح تبدیل را نپذیرند، نوبتشان از بین خواهد رفت.
همین مساله باعث خشم و نارضایتی متقاضیان سامانه یکپارچه با اولویت زمستان واولویت دوم پاییزشده است و اغلب می گویند چرا ایران خودرو در زمان ثبت نام این موضوع را اعلام نکرده است و این تقلب در معامله است.
واکنش روابط عمومی ایران خودرو به این موضوع
در همین رابطه روابط عمومی ایرانخودرو در واکنش به این اعتراضات اعلام کرد:مشتریان در صورت انتخاب و مشارکت در فراخوان تارا V1P، خودرو را ظرف دو هفته تحویل خواهند گرفت و در صورت عدم انتخاب، اطلاعرسانی لازم متعاقبا انجام خواهد شد.
روابط عمومی ایران خودرو اعلام نکرده است آیا دوباره یک خودروی جدید جایگزین خواهد کرد یا همان تارا دستی را به متقاضیان تحویل خواهد داد و اینکه تا چه تاریخی خودرو به دست کسانی که متفاضی تارا دستی هستند می رسد؟ یا اصلا این خودرو ظرفیت تولید دارد یا نه؟
این موضوع را از روابط عمومی ایران خودرو پیگیر شدیم اما متاسفانه تا این لحظه پاسخی دریافت نکردیم و منتظر هستیم جواب این سئوالات را از ایران خودروبگیریم.
جایگزینی خودرو توسط خودروسازان به سامانه یکپارچه ربطی ندارد
موضوع را از تقدسی مدیر سامانه یکپارچه خودرو جویا شدیم و وی در این خصوص به خبرنگار نبض بازار گفت: این وضعیت برای خودروهای کوئیک و شاهین سایپا وجود داشت اما در خصوص ایران خودرواطلاعی نداریم، در کل این موضوع به سامانه یکپارچه خودرو ارتباطی ندارد و باید از سازمان حمایت پیگیر شوید.
وی ادامه داد: سامانه یکپارچه خودرو در بیزینس خودروسازان دخالتی ندارد و ما در سامانه فقط لیست اولویتی قرار دادیم که در آن متقاضی ها در خواست خودرو می دهند و این درخواست ها را برای خودروسازان انتقال می دهیم.
موضوع را خواستیم از طریق سازمان حمایت از مصرف کننده پیگیر شویم اما متاسفانه پس از چند بار تماس با رئیس سازمان حمایت و روابط عمومی پاسخگو خبرنگار ما نبودند.
جای این سئوالات برای ما باقی ماند که وقتی خودروسازی ظرفیت تولیدش مشخص است چرا بیش از ظرفیتش ثبت نام کرده است؟
منبع:نبض بازار
ارسال نظر