ترفند جدید خودروساز بزرگ برای غالب کردن محصول خود به متقاضیان/گول نخورید!
اقتصاد 100-روزنامه آرمان ملی از ترفند سایپا برای افزایش قیمت خودروها انتقاد کرد.
اخیرا قیمت ۵ محصول سایپا که طبق ادعای شورای رقابت در نرخگذاریهای قبلی تعیین نشده بود، تعیین شد، این خودروها همان خودروهایی است که شورای رقابت در نرخگذاری قبلی قیمت مشخص برای آنها تعیین کرده است.
اما سایپا با حذف یا اضافه کردن یک حرف انگلیسی پس از نام خودروهای قبلی قیمتگذاری شده، به بهانه اینکه این «نوع خودرو» از سوی شورای رقابت قیمتگذاری نشده است، درخواست قیمتگذاری میدهد و با افزودن مثلا یک «دیلایت» (لامپ روشن در روز) که شاید ۵۰۰ هزار تومان هم هزینه ندارد، تا ۳۰ میلیون تومان به قیمت خودرو قبلی اضافه میکند.
شرکت سایپا در خودروهایی نظیر ساینا و کوییک، بدون تغییر اساسی در موتور، بدنه یا سیستمهای این دو خودروی پرفروش، صرفا به بهانه اضافه کردن یکی دو آپشن محدود، اقدام به تغییر نام این محصولات کرده و سپس از شورای رقابت مجوز افزایش چند ده میلیون تومانی آنها را گرفته است
ارسال نظر