آغاز حراج آخر سال ایران خودرو / بدون قرعه‌کشی و فقط با 200 میلیون صاحب خودرو شوید

بدون قرعه‌کشی و فقط با 200 میلیون صاحب خودرو شوید.

آغاز حراج آخر سال ایران خودرو / بدون قرعه‌کشی و فقط با 200 میلیون صاحب خودرو شوید

شانس برنده شدن در این طرح برای هر متقاضی (به طور کلی و بدون در نظر گرفتن سهمیه‌بندی مادران و فرسوده‌ها) یک به ۱۸۵ است. به عبارت بهتر، از هر ۱۸۵ نفر شرکت‌کننده در طرح فروش اخیر ایران‌خودرو، تنها یک نفر شانس برنده شدن داشته است.

ایران خودرویی ها آخرین طرح فروش خود در سال 1401 را به یک فروش فوق العاده اختصاص داد. اما نتایج به دست آمده در این فروش فوق العاده با بقیه طرح های فروش تفاوت داشت.

شرایط فروش ایران خودرو در طرح بزرگ ترین عرضه خودرو اعلام شد | این فرصت را از دست ندهید

آبی های جاده مخصوص در این فروش فوق العاده چهار محصول شامل دنا با گیربکس اتومات و موتور توربو شارژ، سمند سورن پلاس، هایما S7 پلاس و هایما با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته را از سبد محصولاتی خود خارج کرده و پشت ویترین قرار دادند.

این طرح فروش خودرو علاوه بر متقاضیان عادی در دسترس مادران دارای دو فرزند و دارندگان خودروهای فرسوده نیز قرار داشت.

برگزاری قرعه کشی و اعلام نتایج آن سوپرایز این دور از طرح فروش خودرو را رقم زد. آن طور که اطلاعات ایران خودرو نشان می دهد هایما S7 پلاس توانست در مجموع نزدیک به 329 هزار نفر را به خود جذب کند. اما در میان سه دسته متقاضی برای این خودروی مونتاژی چینی در کمال شگفتی مادران دارای دو فرزند در صدر جدول تقاضا قرار گرفتند. مجموع تقاضایی که برای هایما S7 پلاس نام نویسی کردند، حدود 43 درصد تقاضا را مادران دارای دو فرزند و بیشتر تشکیل می دادند. به عبارت دیگر حدود 141 هزار و 800 نفر از مادران برای این خودرو به صف شدند. اما این همه ماجرا نبود و شاهد هستیم که رده دوم تقاضا برای هایما S7 پلاس به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص دارد. این بخش از تقاضا حدود 33 درصد از تقاضای کل برای این خودروی مونتاژی ایران خودرو را تشکیل می دهد. بنابراین حول و حوش 110 هزار و 300 نفر از صاحبان خودروهای فرسوده به دنبال این بودند تا خودروی فرسوده خود را با هایما S7 پلاس تعویض کنند. متقاضیان عادی که به طور معمول همیشه در صدر جدول تقاضا قرار داشتند این بار برای خرید هایما S7 پلاس چندان میلی از خود نشان نداند و به قعر جدول تقاضا سقوط کردند. حدود 76 هزار و 900 متقاضی عادی برای در اختیار گرفتن این خودرو ثبت نام کردند. این تعداد متقاضی تنها حدود 24 درصد تقاضا را به خود اختصاص دادند. شگقتی زمانی تکمیل شد که همین اتفاق در ارتباط با دیگر محصول مونتاژی ایران خودرو که در این طرح فروش حاضر بود نیز رقم خورد. هایما S5 با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته نیز در این دور از فروش فوق العاده نتوانست توجه متقاضیان عادی را به خود جلب کند. این کراس اوور چینی حدود 87 هزار و 500 مشتری را به خط کرد. مادران دارای دو فرزند باز هم در صدر جدول تقاضا برای خرید این خودرو قرا داشتند. بیش از 40 هزار مادر قصد داشتند تا این خودرو را خریداری کنند. این تعداد مادر حول و حوش 46 درصد تقاضا برای خرید هایما S5 را تشکیل می دادند. جایگاه دوم تقاضا نیز به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص داشت. نزدیک به 33 هزار و 900 صاحب خودروی فرسوده قصد خریداری این محصول مونتاژی چینی را در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو داشتند. این تعداد تقاضا حدود 39 درصد از تقاضای کل برای این خودرو را شامل می شود. متقاضیان عادی نیز با بیش از 13 هزار و 500 نفر ثبت نام کننده که حدود 15 درصد تقاضا برای هایما S5 با گیربکس 6 سرعته را به خود اختصاص می دادند ئر جایگاه سوم جدول تقاضا برای خرید این محصول مونتاژی ایران خودرو قرار داشتند.

شاید قیمت بالای کارخانه ای دو عضو خانواده هایما رای متقاضیان عادی را برای خرید این خودروها زده باشد و آنها را به دنبال خرید دنا پلاس با گیربکس اتومات و موتور توربو شارژ و سمند سورن پلاس فرستاده باشد.   

در آخرین فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو ویژه اسفندماه ۱۴۰۱ در حالی حدود یک‌میلیون و ۹۰۰هزار تقاضا به ثبت رسید که تنها ۱۰هزار و ۳۰۰ دستگاه محصول در این مرحله عرضه شد. با این حساب، شانس برنده شدن در این طرح برای هر متقاضی (به طور کلی و بدون در نظر گرفتن سهمیه‌بندی مادران و فرسوده‌ها) یک به ۱۸۵ است. به عبارت بهتر، از هر ۱۸۵ نفر شرکت‌کننده در طرح فروش اخیر ایران‌خودرو، تنها یک نفر شانس برنده شدن داشته است. این البته در حالی است که با توجه به وجود سهمیه مادران و فرسوده‌ها، شانس حقیقی متقاضیان متفاوت از یکدیگر است.

بنابر آمار منتشره از سوی ایران‌خودرو، ۴۸۰هزار و ۱۴۰ نفر تحت عنوان مادران دارای دو فرزند در طرح فروش اخیر ایران‌خودرو شرکت کرده اند، حال آنکه ظرفیت در‌نظرگرفته‌شده برای آنها تنها پنج‌هزار دستگاه بوده است. با این حساب از هر ۹۶ مادر شرکت‌کننده در این فروش، تنها یک نفر به عنوان برنده انتخاب شده است. بیشترین تقاضا در این بخش به سورن‌پلاس بنزینی با آمار ثبت‌نامی بالغ بر ۱۶۵هزار دستگاه مربوط می‌شود و کمترین تقاضا نیز برای هایما اس ۵ با تقاضایی کمی بیش از ۴۰هزار دستگاه ثبت شده است.

اما در طرح فروش مربوط به اسقاط و جایگزینی خودروهای فرسوده نیز کمی بیش از مادران تقاضا به ثبت رسیده است. طبق آمار، ۴۸۱هزار و ۳۳۷ نفر در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده شرکت کرده‌اند؛ این در حالی است که تنها هزار دستگاه ظرفیت برای آنها در نظر گرفته شده است. با این حساب شانس برنده شدن در این طرح برای متقاضیان یک به ۴۸۲ نفر بوده است. بیشترین تقاضای ثبت‌شده در بخش خودروهای فرسوده به سورن پلاس بنزینی مربوط می‌شود. طبق آمار، حدود ۱۸۶هزار نفر برای خرید این خودرو ثبت‌نام کرده‌اند. این در حالی است که کمترین تقاضای ثبت‌شده در این بخش به هایما اس ۵ مربوط می‌شود. برای این خودرو تقاضایی کمتر از ۳۴هزار دستگاه در طرح فروش اخیر ایران‌خودرو به ثبت رسیده است.

در نهایت بیشترین تقاضا در فروش اخیر ایران‌خودرو نصیب مشتریان عادی شده است. بنابر آمار منتشره، ۹۳۷هزار و ۲۲۲ نفر در طرح عادی فروش محصولات ایران‌خودرو ثبت‌نام کرده‌اند؛ این در حالی است که ظرفیت تنها سه‌هزار دستگاهی برای آنها در نظر گرفته شده است. با توجه به اعداد موردنظر، تقریبا از هر ۳۱۳ نفر فقط یک نفر دستش به محصولات عرضه‌شده ایران‌خودرو رسیده است. بیشترین تقاضای ثبت‌شده در طرح عادی فروش ایران‌خودرو به دنا پلاس اتومات مربوط می‌شود که آماری بالغ بر ۴۷۰هزار دستگاهی را به خود اختصاص داده است. همچنین کمترین تقاضا نیز در بخش عادی فروش، به هایما اس ۵ مربوط می‌شود. برای این خودرو تنها ۱۳هزار و ۵۲۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

 
 
 
 
کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
  • محمد ارسالی در

    عوامل دو شرکت ایرانی خودرو با عملکرد بسیار دقیق و با پیش بینی قیمت ها و بازار تمام راه های خرید خودرو را به دو شرکت ایرانخودرو وسایپا با قیمت سرسام اور محدود کرده واردات خودرو بسیار گران قیمت هم در انحصار این دوشرکت است پول مردم هم با وعده واردات وتحویل خودرو دپو شده است تولید خودرو به میزان یک ملیون ونیم فقط وعده است . بهترین راه حل برای شکستن این روند واردات خودرو با قیمت پایین است و ورود خودرو های با سن 10 الی 15 سال برند های معروف جهانی مانند تویوتا هیوندا و اودی و فورد و شورلت و رنو و چانگان و چرئ و جک و.... با تعرفه کم تا ده درصد به ازای هر نفر ایرانی چاره کار است .

.

اخبار سلامت

سینما در سینما