یک پیشنهاد ویژه برای خانه‌دار کردن مردم در تهران

اقتصاد 100-محمد آئینی، معاون وزیر راه و شهرسازی، بر اهمیت بازسازی بافت‌های فرسوده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و ساخت مسکن در مناطقی بدون زیرساخت را غیرمناسب دانست.

یک پیشنهاد ویژه برای خانه‌دار کردن مردم در تهران

خانه‌دار کردن مردم در بافت‌های فرسوده با وام‌های کم‌هزینه

با یک سوم هزینه‌های فعلی واگذاری زمین رایگان و ساخت زیرساخت‌ها مانند مدرسه و درمانگاه، می‌توان با اعطای وام‌های خرید با نرخ ۴ درصد، به مردم کمک کرد تا در بافت‌های فرسوده صاحب خانه شوند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، آئینی، اعلام کرد که هزینه خرید یک واحد ۸۰ متری در شهری مانند پرند، معادل خرید یک واحد ۴۰ تا ۵۰ متری در تهران است. با حدود ۴ میلیون متقاضی مسکن در کشور، او بر این باور است که می‌توان سالانه ۵۰ هزار واحد از صف نهضت ملی مسکن را در بافت‌های فرسوده با این وام‌ها به متقاضیان عرضه کرد.

در برنامه هفتم توسعه، هدف تولید سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده تعیین شده است. از این تعداد، ۳۰ هزار واحد مربوط به پلاک‌های قدیمی و ۷۰ هزار واحد دیگر قابل عرضه به مردم خواهد بود.

آئینی تاکید کرد که وجود خریداران واقعی می‌تواند انگیزه‌ای برای سازندگان باشد تا تولید مسکن را افزایش دهند و این امر منجر به نوسازی بیشتر بافت‌های فرسوده خواهد شد.

این اقدام نه تنها به توانمندسازی تقاضا کمک می‌کند، بلکه نیازی به پرداخت وام‌های مستقیم نخواهد داشت، زیرا بخشی از وام‌های مشارکتی به فروش اقساطی تبدیل می‌شوند و برای برخی از متقاضیان نیز وام خرید مسکن ارائه خواهد شد.

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما