آخرین قیمت سمند، شاهین، کوییک، ساینا و دنا + جدول

اقتصاد 100- در روزهای اخیر، بازار خودرو از ثبات نسبی برخوردار شده است؛ پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ و ۱۴۰۲ همچنان بر قیمت‌های خود پافشاری می‌کنند.

 آخرین قیمت سمند، شاهین، کوییک، ساینا و دنا + جدول

 آیا این سکوت در نوسانات بازار نشانه‌ای از آرامش قبل از طوفان است یا خریداران و فروشندگان به یک نقطه تعادل رسیده‌اند؟ با قیمت ۳۳۸ میلیون تومان برای مدل ۱۴۰۳ و ۳۱۸ میلیون تومان برای مدل ۱۴۰۲، آینده این بازار چه مسیری را پیش خواهد گرفت؟

در روزهای اخیر، بازار خودرو شاهد نوسانات مختلفی بوده است. پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ با قیمت ۶۳۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ به ۷۴۰ میلیون تومان رسیده‌اند. در همین حال، پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ به مرز یک میلیارد تومان نزدیک شده و به قیمت ۱ میلیارد و ۱۵ میلیون تومان فروخته می‌شود.

افزایش قیمت‌ها در برخی مدل‌ها همچنان ادامه دارد؛ پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ با ۵ میلیون تومان افزایش به ۶۶۰ میلیون تومان رسیده و پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ به ۸۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در این میان، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ نیز با ۵ میلیون تومان افزایش، به ۸۹۰ میلیون تومان رسیده است.

اما در کنار این افزایش‌ها، برخی خودروها کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۵ میلیون تومانی، به ۹۸۵ میلیون تومان رسیده است. در حالی که راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۶۴۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده و سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ نیز به ۷۶۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد که بازار خودرو در یک دور باطل از افزایش و کاهش قیمت‌ها گرفتار شده است. خریداران و فروشندگان در این پیچیدگی چه راهکاری خواهند داشت؟ آیا این روند ناپایدار، نشانه‌ای از تغییرات بزرگ‌تر در صنعت خودرو است؟



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما