خبر خوبی که بازنشستگان منتظرش بودند

اقتصاد 100- در یک قدم به سوی عدالت اجتماعی، ذبیح‌اله سلمانی خبر از تصویب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان توسط هیات وزیران می‌دهد؛ تصمیمی که پس از جلسات متعددی با حضور کارشناسان سازمان‌ها و نهادهای مختلف به وقوع پیوسته و نویدبخش آینده‌ای بهتر برای عزیزانی است که سال‌ها خدمت کرده‌اند.

خبر خوبی که بازنشستگان منتظرش بودند

سلمانی در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرد که اگر حقوق بازنشستگان از 90 درصد حقوق و مزایای شاغلان مشابه کمتر باشد، ما به التفاوت این مبلغ محاسبه و 40 درصد آن در حکم حقوقی سال 1403 به‌صورت ردیف جداگانه درج خواهد شد. این مبلغ در سال‌های آینده نیز مشمول افزایش خواهد شد.

او افزود که در صورتی که متناسب‌سازی حقوق باعث افزایش نشود و مبلغ محاسبه شده کمتر از 10 درصد (حدود یک میلیون تومان) باشد، این مبلغ به‌صورت ثابت به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

این اقدامات در راستای اجرای قانون برنامه هفتم و بودجه سال 1403 است که دولت را ملزم به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان می‌کند. به‌علاوه، براساس آیین‌نامه اجرایی جدید، حقوق بازنشستگان بر اساس میانگین حقوق و مزایای شاغلان مشابه و بر اساس 30 سال سابقه بیمه‌پردازی محاسبه می‌شود.

سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه کشور در حال تهیه جداول مربوط به بازنشستگان از جمله معلمان، قضات و اعضای هیات علمی هستند که به زودی منتشر خواهد شد.

این تغییرات نویدبخش آینده‌ای بهتر برای بازنشستگان و تضمین‌کننده حقوق و مستمری‌های عادلانه‌تر است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما