۸ دستور کار همتی برای بودجه، بانک و بورس

اقتصاد 100-عبدالناصر همتی در تازه‌ترین اظهارات خود، به چالش‌های اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: "ناترازی‌های جمع‌شده، کسری بالای بودجه و ریسک‌های سیاسی، دست دولت را برای اتخاذ تصمیمات مؤثر به شدت بسته است." او با تأکید بر اینکه این مشکلات پیامدهای منفی عمیقی برای بازار سرمایه و تأمین مالی به همراه دارد، خاطرنشان کرد: "هرچند شرایط کنونی بی‌سابقه است، اما دولت به‌طور جدی و با نگاهی واقع‌بینانه در حال بررسی مسائل اصلی و موانع موجود است تا راهکارهای مؤثری برای حل این مشکلات پیدا کند."

۸ دستور کار همتی برای بودجه، بانک و بورس

عبدالناصر همتی با تأکید بر ضرورت انجام اصلاحات جدی اقتصادی، اعلام کرد که چاره اصلی در تلاش برای کاهش تحریم‌ها و بهبود شرایط اقتصادی کشور نهفته است. او تصریح کرد: "با دستورها و توجه ویژه رئیس‌جمهور، هدف ما کاهش کسری بودجه و تأمین مالی صحیح آن است. همچنین، تلاش داریم تا ریسک‌های سیستماتیک موجود در اقتصاد را به حداقل برسانیم و مشکلات مالی بنگاه‌ها را رفع کنیم."

همتی افزود: "کاهش نرخ سود مؤثر، پرهیز از قیمت‌گذاری‌های دستوری و کاهش شکاف بین نرخ ارز نیما و بازار آزاد نیز از دیگر اولویت‌های دولت است. این اقدام‌ها به حذف رانت و کاهش سوء تخصیص منابع کمک خواهد کرد."



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما