نحوه دریافت سود نقدی سهام

اقتصاد 100- در گزارش جدید شرکت خود در کدال، می‌توانید زمان دقیق پرداخت سود را پیدا کنید! شاید حتی اصلاحیه‌ای در راه باشد، که همه چیز را بهتر و به‌روزتر کند. این اصلاحیه ممکن است زمان یا روش پرداخت را به نفع شما تغییر دهد. پس همین حالا به کدال سر بزنید، نوبت خود را از دست ندهید و سودتان را به موقع دریافت کنید!

نحوه دریافت سود نقدی سهام

برای دریافت سود سهام خود، چند راه وجود دارد که هر کدام بستگی به اطلاعیه شرکت دارد. در اینجا این روش‌ها را به زبان ساده توضیح می‌دهم:

  1. دریافت از طریق بانک:

    اگر شرکت اعلام کند که سود از طریق بانک پرداخت می‌شود، باید به شعبه‌ی مشخص شده مراجعه کنید. فراموش نکنید که کارت ملی و کد بورسی خود را همراه داشته باشید.

  2. واریز به حساب بانکی:

    برخی شرکت‌ها برای واریز سود، از شما می‌خواهند که شماره حساب خود را از طریق سایت رسمی شرکت یا روش‌های دیگر (مانند فکس) به آن‌ها اعلام کنید. سپس سود در تاریخ مشخصی به حسابتان واریز می‌شود.

  3. دریافت از طریق سامانه سجام:

    سجام یک سامانه است که اطلاعات شما را ذخیره می‌کند و از آن برای واریز سود استفاده می‌شود. اگر در سجام ثبت‌نام کرده و احراز هویت شده‌اید، بسیاری از شرکت‌ها مستقیماً سود سهام را به حسابی که در سجام ثبت کرده‌اید، واریز می‌کنند. این روش آسان‌تر است چون نیازی به مراجعه به بانک ندارید.

نکته مهم:

اگر به هر دلیلی نتوانید سود خود را در زمان مشخص دریافت کنید، ممکن است این مبلغ به صورت «سود رسوب شده» باقی بماند. یعنی پول شما نزد شرکت یا بانک باقی می‌ماند تا زمانی که برای دریافت آن اقدام کنید.

اخیراً قوانین جدیدی در حال تدوین است که شرکت‌ها را مجبور به استفاده از سجام برای واریز سود سهامداران می‌کند. این تغییرات می‌توانند دریافت سود را برای همه‌ی سرمایه‌گذاران راحت‌تر کنند.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما