اتباع کدام کشور بیشترین ملک را در ترکیه خریدند؟

اقتصاد 100- فروش خانه در ترکیه به یک جهش چشمگیر دست یافت! در سپتامبر، میزان خرید و فروش املاک با افزایش ۳۷.۳ درصدی همراه شد و استانبول در صدر این افزایش قرار گرفت. جالب‌تر اینکه، شهروندان روسی رکورددار خرید ملک در میان خارجی‌ها هستند، در حالی که ایرانی‌ها و عراقی‌ها در رده‌های بعدی قرار دارند. آیا ترکیه به مقصد جدیدی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است؟

اتباع کدام کشور بیشترین ملک را در ترکیه خریدند؟

موسسه آمار ترکیه (TurkStat) اعلام کرد که در سپتامبر ۱۴۰ هزار و ۹۱۹ خانه در این کشور به ثبت رسیده که نشان‌دهنده افزایش ۳۷.۳ درصدی نسبت به سال گذشته است. استانبول با فروش ۲۱ هزار و ۳۱۴ واحد، در صدر جدول فروش قرار دارد. آنکارا، پایتخت ترکیه، با ۱۳ هزار و ۲۰۵ واحد و شهر ازمیر با ۷۶۱۲ واحد در رتبه‌های بعدی هستند.

با این حال، فروش خانه به خارجی‌ها کاهش یافته و به ۲۰۲۲ واحد رسیده که ۳۱ درصد کمتر از سال قبل است. استانبول هم با فروش ۷۸۳ واحد به خارجی‌ها در این زمینه پیشتاز است. در بین خریداران خارجی، شهروندان روسیه با ۳۴۶ واحد، ایرانی‌ها با ۱۶۳ واحد و عراقی‌ها با ۱۳۹ واحد بیشترین خرید را انجام داده‌اند.

در مجموع، از ژانویه تا سپتامبر، فروش خانه در ترکیه ۵.۲ درصد افزایش یافته و به ۹۳۷ هزار و ۲۳۶ واحد رسیده است. اما فروش به اتباع خارجی در این مدت ۳۹.۱ درصد کاهش داشته و به ۱۷ هزار و ۹۰ دستگاه رسیده است. آیا این تغییرات نشان‌دهنده تغییرات بازار املاک در ترکیه است؟



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما