پیش بینی مهم از بازار دلار / سرمایه گذاران بازار ارز به گوش باشند

اقتصاد 100- قیمت دلار روز دوشنبه با افزایش ۴۵۰ تومانی وارد نیمه کانال سوم از کریدور ششم شد. معامله‌گران این روزها بازار ارز را در حالتی رنج و نوسانی محدود ارزیابی می‌کنند و بر این باورند که کاهش انتظارات تورمی و مداخلات بانک مرکزی باعث تثبیت قیمت دلار شده است. جالب اینجاست که برخی از معامله‌گران بر این باورند که افزایش قیمت دلار نیمایی به عنوان سیگنالی برای خرید به خریداران بازار ارز تلقی شده است.

پیش بینی مهم از بازار دلار / سرمایه گذاران بازار ارز به گوش باشند

قیمت دلار در سومین روز هفته با افزایش ۴۵۰ تومانی به نیمه کانال سوم از کریدور ششم رسید و در آخرین معاملات روز دوشنبه به کار خود پایان داد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در بازار ارز تهران، خریداران بیشتر از فروشندگان بودند و بازار شلوغی را تجربه کرد.

برخی از معامله‌گران، با وجود آرامش در اخبار سیاسی، افزایش قیمت دلار نیمایی را به عنوان نشانه‌ای برای افزایش قیمت دلار در بازار آزاد می‌دانند. آن‌ها معتقدند که رشد تدریجی دلار نیمایی، تقاضا را در بازار افزایش داده است.

کارشناسان اقتصادی هم بر این باورند که با توجه به وضعیت روانی بازار و شرایط کلان اقتصادی، احتمال افزایش قیمت دلار وجود دارد. آن‌ها هشدار می‌دهند که اگر بازارساز بخواهد دوباره قیمت دلار را سرکوب کند، تنها به هدر دادن منابع ارزی کشور خواهد انجامید.

در ادامه، قیمت درهم به ۱۷ هزار و ۳۴۰ تومان رسید و رشد ۱۲۰ تومانی را تجربه کرد. تتر نیز با ۵۰۰ تومان افزایش به ۶۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. پوند انگلیس و یورو به ترتیب با ۳۲۰ و ۲۰۰ تومان افزایش به قیمت‌های ۸۲ هزار و ۵۲۰ تومان و ۶۹ هزار و ۳۰ تومان معامله شدند.

در نهایت، دلار به قیمت ۵۰ هزار و ۶۵ تومان عرضه شد و حواله دلار نیز با ۴۸ هزار و ۴۷ تومان افزایش ۱۴۲ تومانی را ثبت کرد.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما