آخرین وضعیت بازار اجاره و مسکن در تهران

اقتصاد 100- رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در اظهاراتی بیان کرد اجاره امسال نسبت به سال گذشته روند آرامی را طی می کند.

آخرین وضعیت بازار اجاره و مسکن در تهران

کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، درباره وضعیت اجاره بها و بازار مسکن در پایتخت صحبت کرد. او اعلام کرد که اجاره بها در تهران به‌طور میانگین بین ۱۵ تا ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و در برخی مناطق این افزایش حتی به ۵۰ درصد هم رسیده است. با پایان فصل اجاره و اسکان خانواده‌ها تا قبل از آغاز سال تحصیلی، نگرانی‌ها در این زمینه کاهش یافته است.

گودرزی درباره بازار خرید و فروش مسکن نیز گفت که این بازار در حال حاضر راکد است. با وجود افزایش میانگین قیمت مسکن در تهران، هنوز هم به دلیل قیمت‌های بالای آن، بازار نتوانسته رونق بگیرد. او تأکید کرد که افرادی که از اقشار بالای جامعه هستند، تنها اقدام به تغییر واحدهای خود می‌کنند و معاملات عمدتاً از نوع تبدیل به احسن هستند. اما اقشار کم‌درآمد از حدود شش سال پیش ارتباط خود را با بازار مسکن قطع کرده‌اند و وام‌های موجود هم به اندازه کافی برای خرید مسکن کافی نیست.

گودرزی یکی از دلایل مهاجرت جوانان به خارج از کشور را مشکل مسکن دانست و گفت: وقتی جوانان نمی‌توانند مسکن را به عنوان نیاز اولیه زندگی خود تأمین کنند، به فکر مهاجرت می‌افتند. او همچنین اشاره کرد که با افزایش قیمت مسکن، خانواده‌هایی که در مناطق بالا بودند به سمت مناطق پایین‌تر رفته‌اند و ساکنان مناطق میانی نیز به شهرهای اطراف مانند پردیس، بومهن، و پاکدشت مهاجرت کرده‌اند. این تغییرات باعث افزایش قیمت‌ها در این مناطق شده است.

او امیدوار است که دولت با برنامه‌هایی مثل مسکن ملی، صنعتی‌سازی، و پرداخت تسهیلات بلندمدت، بتواند اوضاع بازار مسکن را بهبود بخشد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما