جنگ، چقدر ایران را از کشورهای منطقه عقب می اندازد؟

اقتصاد 100- با تنش‌های بین‌المللی و درگیری‌ها با کشورهایی که مرز مشترک نداریم، عملکرد نیروهای نظامی و دیپلماتیک کشور ما در راستای جلوگیری از جنگ و تأمین امنیت، به‌وضوح نشان‌دهنده تدبیر و عقلانیت است.

جنگ، چقدر ایران را از کشورهای منطقه عقب می اندازد؟

مسئولیت اخلاقی کشورهای غربی ایجاب می‌کند که هرچه سریع‌تر اسرائیل را به پذیرش آتش‌بس در لبنان و غزه ترغیب کنند، چراکه این اقدام نه تنها به کاهش تنش‌ها کمک می‌کند، بلکه امنیت خود آن‌ها را نیز تضمین خواهد کرد.

 در شرایط کنونی، ضروری است که بر مولفه‌های اقتصادی به‌عنوان ابزاری برای بازدارندگی و تقویت امنیت کشور در بلندمدت تمرکز کنیم. اگرچه تنش‌ها ممکن است به جهات مختلفی سوق یابند، اما اهمیت جایگاه ایران در زنجیره تأمین جهانی نباید نادیده گرفته شود. به‌گونه‌ای که دیگر کشورها نتوانند در مسائل کوچک و بزرگ به راحتی به ما انتقاد کنند.

برای درک بهتر وضعیت اقتصادی ایران نسبت به کشورهای همسایه، نگاهی به آمار صادرات کشورها می‌اندازیم: صادرات امارات متحده عربی بیش از ۴۵۰ میلیارد دلار، عربستان حدود ۴۰۰ میلیارد دلار، ترکیه بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار و قطر با جمعیتی یک‌سی‌ام ما، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار صادرات دارد. این فاصله قابل توجه نشان‌دهنده نیاز مبرم به تغییر در رویکرد اقتصادی ما است.

سؤال اینجاست که ما چه مقدار دیگر باید از کشورهای همسایه عقب بیفتیم؟ اگر عربستان همان ظرفیت‌ها و ویژگی‌های ما را داشت، آیا نمی‌توانست صادراتی به میزان ۲۰ برابر امروز ما داشته باشد؟ این فاصله نگران‌کننده ناشی از غفلت ما از توسعه اقتصادی، پیوستگی با اقتصاد جهانی و استفاده از ابزارهای اقتصادی به‌عنوان یک عامل بازدارنده است.

اگر به‌دنبال تغییر واقعی هستیم، باید از همین حالا اقدام کنیم. این تغییر نه تنها به ارتقاء امنیت شهروندان کمک خواهد کرد، بلکه رفاه و آسایش را نیز برای آنان به ارمغان خواهد آورد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما