خروج مردم از بورس مجدد سرعت گرفت ؟

اقتصاد 100- به گفته کارشناسان، صعودی شدن بازار سهام به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله نوسانات قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی است.

خروج مردم از بورس مجدد سرعت گرفت ؟

با وجود رونق نسبی در بازارهای جهانی، تحلیل‌گران معتقدند که عدم اقبال معامله‌گران به سهم‌های کامودیتی‌محور بورس تهران ناشی از بدبینی نسبت به ریسک‌های برون‌منطقه‌ای است. این در حالی است که افزایش بازارهای جهانی باید می‌توانست سیگنال مثبتی برای بورس داخلی باشد، اما این اتفاق نیفتاده است.

نرخ ارز نیز یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر بورس است. از ابتدای سال، بازار سهام در نوسان منفی بوده و علی‌رغم افزایش نرخ دلار در هفته‌های اخیر، همچنان موج صعودی در بورس مشاهده نمی‌شود. دلار آزاد سال ۱۴۰۳ را با ۶۲هزار و ۲۰۰ تومان آغاز کرد و اکنون به بیش از ۶۳هزار تومان رسیده است، اما این افزایش نتوانسته به رشد بازار سهام کمک کند.

نمودارهای اخیر نشان می‌دهند که بازار سهام آمادگی لازم برای ورود به فاز صعودی را ندارد. عدم همراهی شاخص هموزن با رشد نمادهای کوچک‌تر نشان‌دهنده این است که رشد شاخص کل بیشتر تحت تأثیر حمایت‌های سیاست‌گذار بوده است.

در معاملات اخیر، ارزش معاملات خرد با افت قابل توجهی مواجه شده و خوش‌بینی‌های روز شنبه نسبت به ادامه صعود بازار، در روز بعد از بین رفته است. روز شنبه، ورود پول به بازار تنها ۱۸ میلیارد تومان بود، در حالی که در روز گذشته، خروج پول از سهامداران خرد قابل توجه بود. اگر این روند ادامه یابد، ممکن است شاهد تغییر جریان نقدینگی و تمایل بیشتر معامله‌گران به فروش سهام باشیم.

در سال گذشته، سیاست‌گذار با چالش‌های متعددی برای بازار سهام مواجه بود. افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در اردیبهشت‌ماه باعث کاهش شدید بازار شد. امسال نیز ریسک‌های سیاسی و ناکامی در حذف قیمت‌گذاری دستوری در صنایع مختلف، به ویژه خودرو، به مشکلات بورس افزوده است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما